Czym wozić turystów?

Wejście tanich linii lotniczych na rynek transportowy - zdaniem niektórych - miało spowodować krach na rynku autokarowym. Okazało się jednak, że autokar pozostał niezastąpiony nie tylko jako narzędzie realizacji wycieczek objazdowych. Dzięki coraz bardziej komfortowym wnętrzom i coraz większemu poziomowi bezpieczeństwa wciąż jest wielu turystów, którzy chcą korzystać z tej formy transportu.

rt_2009_07-13.jpg

Ostatnie wypadki lotnicze zapewne odstraszą niektórych turystów od korzystania z tego i tak, wbrew pozorom, bezpiecznego środka transportu. Jako alternatywa pojawia się wówczas autokar. Szczególnie, że należy do najbezpieczniejszych środków transportu. Jak wskazują statystyki (dane z roku 2002 za www.infobus.pl) odsetek ofiar śmiertelnych na 1 miliard pasażerokilometrów w przypadku autokarów wynosi 0,16, w przypadku kolei - 0,56 osoby.

rt_2009_07-38.jpg

Dopiero znacznie dalej znajduje się transport lotniczy z wynikiem 2,34 na 1 miliard pasażerokilometrów i najbardziej ryzykowna podróż samochodem, przy której współczynnik śmiertelnych ofiar wynosi aż 7,03 osoby na 1 miliard pasażerokilometrów. Jeśli uwzględnimy, że są to dane uśrednione, a na tle średnich wyników podróż samochodem w Polsce jest bardzo ryzykowna, to autokar może jeszcze zyskać w oczach klientów. W połączeniu z zauważalną tendencją do skracania odległości, na jakie turyści jeżdżą wypoczywać, wydaje się, że turystyka autokarowa zyska czy raczej odzyska klientów.


Używany z salonu?

Polskie firmy transportowe, wbrew obiegowym opiniom, posiadają stosunkowo nowy tabor. Rosnące wymagania pasażerów oraz konkurencja spowodowały, że wiele firm kosztem ogromnych wysiłków finansowych stale wymienia starsze pojazdy ze swojego taboru. Stosunkowo mały kapitał, jakim dysponują biura podróży i firmy przewozowe, powoduje, że wiele firm zmuszonych jest kupować tańsze, używane autokary. Z tego powodu sprzedaż pojazdów "z drugiej...

Wydanie: 3/2009, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail