Drobne roszczenia

Agnieszka Jezierska

autorka jest prawnikiem
i wykładowcą
w Wyższej Szkole Gospodarki,
gdzie prowadzi zajęcia prawo
w turystyce i rekreacji





Europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń można stosować do sporów wynikających z umów
o imprezę turystyczną.




1 stycznia 2009 r. weszło w życie Rozporządzenie (WE) nr 861/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lipca 2007 r. ustanawiające europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń. Procedura ma być alternatywą dla postępowań stosowanych przez państwa członkowskie UE. Jego zadaniem jest uproszczenie, przyspieszenie i zmniejszenie kosztów dochodzenia drobnych roszczeń transgranicznych. W tym trybie można jak najbardziej wystąpić z roszczeniem wynikającym z umowy o imprezę turystyczną.





Rozporządzenie (WE) nr 861/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z 11 lipca 2007 r. ustanawiające europejskie postępowanie w sprawie drobnych roszczeń (dalej: Rozporządzenie) ma zastosowanie do transgranicznych spraw cywilnych i gospodarczych (w tym również konsumenckich). Drobne roszczenie to sprawa, której wartość przedmiotu sporu, z wyłączeniem wszystkich odsetek, wydatków i nakładów, nie może przekraczać 2000 euro. Orzeczenia wydane w tej procedurze są wykonywane i uznawane przez państwa członkowskie z wyjątkiem Królestwa Danii.






SŁOWNICZEK

Sprawa transgraniczna to sprawa, w której przynajmniej jedna ze stron ma miejsce zamieszkania lub miejsce pobytu w...

Wydanie: 3/2009, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail