Podróże służbowe - jak oszczędnie podróżować w kryzysie (cz. 3)

Barbara Dziedzic
Autorka jest ekspertką w zakresie optymalizacji podróży służbowych firm.
Doświadczenie zebrała pracując w PLL LOT,
zarządzając biurami podróży "Travelbank" oraz "Club and Travel".
Uczestniczy w pracach organizacji zrzeszających biura podróży typu Travel Management Company.


Przedstawiamy kolejne porady Barbary Dziedzic, autorki poradnika dla firm "Podróże służbowe". Dziś o optymalizacji kosztów noclegów i innych elementów kosztów podróży służbowych.


rt_2009_08-50.jpg

Część 3. optymalizacja kosztów noclegów i innych elementów kosztów podróży służbowych

Optymalizacja wydatków na hotele w kraju i za granicą polega głównie na negocjacji cen za noclegi w wybranych, najczęściej odwiedzanych hotelach. Przynależność hotelu do sieci gwarantuje podróżującym przewidywalny standard obsługi i większą chęć do negocjacji warunków cenowych. Jednakże rezerwacje robione są zazwyczaj z małym wyprzedzeniem i rezerwuje się hotele dostępne w danych datach. Część hoteli, np. Marriott, nie udziela zniżek, bo stosuje zasadę "best available rate", czyli "cenę dnia". Cena ta jest wyliczana komputerowo na podstawie wskaźnika opłacalności sprzedaży doby hotelowej wyliczanego po analizie ilości potwierdzonych w konkretnym dniu pokoi i cen hotelowych w analogicznym okresie w latach poprzednich.


Rezerwacje hoteli za granicą należy oprzeć na preferowanych przez firmę, z uwagi na lokalizację, warunki cenowe lub standard hoteli w wybranych - najczęściej odwiedzanych miastach. W przypadku braku miejsc systemy rezerwacyjne, jakimi dysponuje TMC, najszybciej i najefektywniej wskażą hotel w najlepszej cenie w danych datach i lokalizacji, wyszukają hotel o oczekiwanym standardzie w...

Wydanie: 4/2009, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail