Podróże służbowe - jak oszczędnie podróżować w kryzysie (cz. 4)

rt_2009_09-1.jpgPrzedstawiamy kolejne porady Barbary Dziedzic, autorki poradnika dla firm "Podróże służbowe". Dziś o podróżach premiowych.


Część 4. Czy firmy stać w kryzysie na wyjazdy "incentive" - czyli podróże premiowe?


Pojęcie znane w świecie biznesu jako incentive travel tłumaczone jest na język polski jako wyjazd motywacyjny (ang. incentive, po polsku pobudka, podnieta, premia, nagroda). Jednakże prawidłową formą tłumaczenia powinno być: wyjazdy motywujące. Dla uniknięcia tych kontrowersji i niejasności część praktyków biznesu turystycznego zachęca do stosowania oryginalnego terminu "incentive".


To unikatowa forma podróżowania, która może odgrywać strategiczną rolę w firmie w stosunkach z pracownikami i współpracownikami. Wyjazdy takie organizowane są dla określonej grupy, poszczególnych pracowników firmy, jej partnerów, niekiedy klientów. Najkrócej mówiąc, incentive travel to forma nagrody, stymulatora, bodźca do osiągania lepszych wyników. Unikatowa, nadzwyczajna podróż jest finałem przemyślanego programu motywacyjnego, jest nie tylko nagrodą dla personelu lub klientów, ale również elementem pozwalającym na osiągnięcie zamierzonego przez firmę celu, np.: zmniejszenia kosztów, zwiększenia obrotów etc. w zależności od wielkości firmy i jej charakteru. Grupowe wyjazdy są częściej stosowane przez duże firmy z uwagi na większy zasięg i efektywność akcji promującej system motywacyjny i nagrodę.


W firmach małych, mających nawet dużo pieniędzy, efekt - także ten promocyjny - będzie mały. W grupie panuje większe poczucie bezpieczeństwa, a ponadto tworzą się i umacniają nieformalne związki pomiędzy pracownikami, przez co humanizuje się firmę. Wyjazdy indywidualne wygodniejsze są i częściej stosowane w mniejszych firmach oraz instytucjach z ograniczonym budżetem na tego typu cele. Podróże indywidualnych osób łatwiejsze są do zrealizowania i włączenia w prywatne plany pracowników.


Łatwiej też dostosować program do wieku i charakteru osób. Do realizacji nagród indywidualnych stosuje się tzw. vouchery (bony) nagrodowe. Wyjazdy indywidualne częściej mogą mieć i mają charakter nagrody. W przypadku imprez grupowych można wprowadzić wiele elementów szkolenia, treningu, a niekiedy wyszukiwania nieformalnych liderów, tzw. "młodych obiecujących".


Turystyka obejmująca wyjazdy...

Wydanie: 5/2009, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail