Metropolia nad wodą czyli miasto jako marka

Co czyni miasta atrakcyjnymi turystycznie? Nie każde miasto jest przecież położone malowniczo, nie każde może pochwalić się słynnymi muzeami, ciekawą architekturą lub imprezami sportowymi przyciągającymi tysiące kibiców z całego świata.

rt_2009_11-10.jpg

Każde miasto jest inne, ma swoje, uwarunkowane położeniem geograficznym i czynnikami historycznymi, atrakcje. Dlatego też miasta starają się zainteresować różne grupy docelowe - różne są przecież oczekiwania zorganizowanych grup turystów i przebywających w mieście kilkanaście godzin przedsiębiorców. Jak w sposób skuteczny dotrzeć do określonej grupy?


Co się podoba w Hamburgu?

Od roku 2004 władze Hamburga zleciły badania nad czynnikami, które wpływają na atrakcyjność miasta, jako destynacji turystycznej. Jednocześnie, w celu zwiększenia atrakcyjności Hamburga, władze miasta powołały do życia spółkę o nazwie Hamburg Marketing. Jak dowodzą badania przeprowadzone w tym roku, działalność spółki opłaciła się. W porównaniu z pierwszą ankietą przeprowadzoną pięć lat temu, miasto może poszczycić się wzrostem atrakcyjności wśród wszystkich grup potencjalnych odwiedzających. Dla turystów metropolia nad Łabą jest dziś atrakcyjniejsza niż Barcelona, Wiedeń, Kopenhaga czy Mediolan. Jak mówi prof. Klaus Brandmeyer, odpowiedzialny za przeprowadzone w tym roku badania, "Hamburg się obudził i jest na dobrej drodze, by stać się jednym z najważniejszych celów turystycznych w Europie". Na czym polega sukces miasta i strategia, dzięki której budowana jest marka miasta? Odpowiedzią są tak zwane "cegiełki sukcesu", które odnoszą się zarówno do osób prywatnych, jak i przedsiębiorców, a nawet i samych firm.


Cegiełki sukcesu

Hamburg jest trzecim co do wielkości miastem w Niemczech i liczy około 1,8 miliona mieszkańców, rejon metropolii zamieszkuje...

Wydanie: 7/2009, MARKETING I PROMOCJA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail