JAPONIA otwarta dla turystów

rt_2009_11-2.jpgDo niedawna turystyka nie stanowiła ważnej gałęzi gospodarki, a więc nie starano się energicznie przyciągnąć turystów. Jednak w ciągu kilkunastu lat gospodarka tego kraju znacznie się zmieniła i również Japonia uznała, że turystyka jest doskonałym biznesem.


Japonia pod wieloma względami jest krajem należącym do wąskiej czołówki najlepiej rozwiniętych krajów świata. Jednak pomimo niezwykle barwnej kultury i interesującej przyrody, turystyka przyjazdowa nie była dla Japończyków szczególnie ważna.


Duży deficyt

Pierwsze skojarzenia z turystyką i Japonią dotyczą zwykle japońskich turystów, których zawsze można spotkać w pobliżu najważniejszych atrakcji turystycznych świata. Jest to skojarzenie jak najbardziej słuszne, ponieważ Japończycy niezwykle chętnie podróżują. Dotychczas robiły to przede wszystkim dwie grupy: studenci i emeryci. Wynikało to z faktu, że były to jedyne dwa okresy w życiu przeciętnego Japończyka, kiedy miał sporo wolnego czasu. Jednak kryzys, jaki dotknął Japonię, rozpoczął zmiany, które między innymi zaczęły zmieniać ten stan rzeczy.


Owa chęć zwiedzania świata spowodowała, że dysproporcja pomiędzy liczbą wyjazdów zagranicznych Japończyków a liczbą przyjeżdżających do Kraju Kwitnącej Wiśni turystów jest ogromna. W roku 2004 liczba zagranicznych turystów odwiedzających Japonię stanowiła jedynie 36 proc. liczby Japończyków wyjeżdżających za granicę. Liczby te wynosiły 6,14 mln turystów przyjeżdżających w stosunku do 16,83 mln wyjazdów Japończyków. Dysproporcja ta była równie duża pod względem bilansu finansowego. Deficyt na tym polu wynosił aż 23 miliardy USD.

rt_2009_11-4.jpg
Duża liczba turystów wyjeżdżających...

Wydanie: 7/2009, ODKRYWAMY ZAGRANICZNE DESTYNACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail