Poprawność danych abonenta domeny

Daniel Kotyras,
Dyrektor ds. Marketingu
i PR w NetArt (serwis nazwa.pl)



Pozyskanie domeny zajmuje zaledwie kilka minut. Osoby rejestrujące adres www,
np. na potrzeby ich przedsiębiorstwa, chcą jeszcze bardziej skrócić ten czas, w wyniku czego popełniają wiele błędów.






Większości z nich można uniknąć, zwracając większą uwagę na poprawność danych umieszczanych w formularzu rejestracji domeny. Tymczasem właśnie te najpowszechniejsze błędy mogą w największym stopniu utrudniać prawidłowe funkcjonowanie zakupionej usługi.
Prawo do zarządzania domeną ma podmiot (osoba lub firma), której dane podane zostały podczas rejestracji usługi. W trakcie okresu abonamentowego ma on prawo dowolnie nią dysponować. Może przekierować ją do swojego serwisu WWW lub na inny adres, parkować w systemach reklamowych lub po prostu sprzedać, np. na giełdzie domen. Swoboda ta może zostać ograniczona, jeżeli dane abonenta okażą się niezgodne ze stanem faktycznym. Co więcej, może to również zagrażać bezpieczeństwu posiadanej usługi.





Dane poparte dokumentami




Rejestrując domenę należy zadbać o to, aby wprowadzane dane były zgodne z widniejącymi w oficjalnych dokumentach, które potwierdzają rejestrację firmy. Przed przystąpieniem do zarejestrowania się na stronie usługodawcy, dobrze jest mieć je przygotowane. Dokumentami takimi może być wyciąg z KRS lub wpis do ewidencji gospodarczej. Zawarte w nich informacje są oficjalne i używane w czynnościach prawnych, tak więc powinny być podane w momencie rejestracji wybranej domeny.


Wśród najczęściej popełnianych błędów wymienić można podawanie skróconej nazwy firmy. W pośpiechu lub dla własnej wygody przedsiębiorstwa często skracają swoją oficjalną nazwę. Rozwiązanie takie sprawdza się w relacjach z klientami i w innych nieoficjalnych sytuacjach. Ułatwia to zapamiętanie nazwy firmy. Pełne nazewnictwo często jest zbyt długie i trudne do zapamiętania. Należy jednak pamiętać, że jeżeli trzeba będzie udowodnić swoje prawo do domeny, to skrót Lux Travel nie będzie jednoznaczny z pełną nazwą przedsiębiorstwa Biuro Podróży "Lux Travel" Jan Kowalski Spółka Jawna. Kolejnym problemem jest poprawne wpisanie adresu. Firmy często podają adres korespondencyjny lub adres lokalizacji biura. Tymczasem podobnie jak nazwa firmy powinien on być zgodny z tym widniejącym na oficjalnych dokumentach. W...

Wydanie: 8/2009, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail