Organizacja spotkania opłatkowego a koszty uzyskania przychodów

Marek Piotrowski

prawnik, doradca podatkowy



Schyłek każdego roku tradycyjnie obfituje w organizację przez firmy świątecznych spotkań o charakterze opłatkowo-noworocznym.


rt_2009_12-45.jpg

Niewątpliwie zwyczaj ten pogłębia również korzystny dla interesów każdego przedsiębiorstwa proces integracji pracowników poprzez kształtowanie poczucia zespołu, jako wspólnoty osób zatrudnionych w firmie. I właśnie także ta motywacja leży u podstaw wszelkiego rodzaju przedświątecznych spotkań, których organizacja związana jest z ponoszeniem znacznych wydatków. Nic więc dziwnego, iż niemal naturalnie nasuwa się pytanie, czy ponoszone przez firmę wydatki, w związku z organizacją dla pracowników świątecznego spotkania opłatkowego, mogą zostać zaliczone w ciężar podatkowych kosztów uzyskania przychodów?


Odpowiadając już na wstępie należy powiedzieć, iż stosownie do właściwych regulacji ustaw o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz odpowiednio o podatku dochodowym od osób prawnych, za koszty uzyskania przychodów uważa się wszelkie wydatki, których poniesienie następuje w związku z uzyskaniem przychodu bądź zachowaniem albo zabezpieczeniem jego źródła, z wyjątkiem jednak tych, które zostały wymienione na tzw. negatywnej liście kosztów, a zatem wydatków, które bez względu na cel poniesienia za koszty uzyskania przychodów nie są uznawane.

Wśród szeregu wydatków, przewidzianych tym zbiorem, wymienione są również te, które zostały poniesione...

Wydanie: 8/2009, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail