Lufthansa all'italiana

rt_2010_05-15.jpgRozmowa z Heike Birlenbach, vice president Division Milano, Lufthansa Italia


Lufthansa Italia została założona w lutym 2009 r. Jaka jest różnica między tą linią a "klasyczną" Lufthansą?


Lufthansa Italia S. p. A. jest przedsiębiorstwem w 100 proc. kontrolowanym przez Deutsche Lufthansa AG. Ma swoją siedzibę we Włoszech, w Mediolanie. W założeniu jest połączeniem solidności i niezawodności Lufthansy z włoskim "duchem". A to przejawia się nie tylko w dwujęzyczności załogi, która posługuje się zarówno niemieckim jak i włoskim, czy dyskretnym elemencie designerskim, czyli małej fladze Włoch umieszczonej na zagłówkach obok logo Lufthansy, ale również w specjalnym menu przygotowanym zgodnie z koncepcją sentirsi a casa, czyli poczuj się jak w domu, a więc z winem musującym spumante i innymi typowo włoskimi alkoholami jak Averna czy grappa, charakterystycznymi dla tej kuchni przekąskami, daniami obiadowymi i deserami. Lufthansa oferuje przeloty z lotniska Malpensa pod Mediolanem do 15 biznesowych i turystycznych miast we Włoszech i Europie, w tym Barcelony, Bari, Budapesztu, Lizbony, Londynu, Madrytu, Neapolu, Palermo, Paryża, Sztokholmu, a od marca tego roku do Warszawy, do której lata 12 razy tygodniowo.


Czy myśląc o rozwoju Lufthansa Italia, planują Państwo zakup nowych maszyn?


Obecnie dysponujemy flotą ośmiu airbusów A319 stacjonujących na Malpensie i jednym Airbusem A319 obsługiwanym przez BMI British Midland. Czyli w sumie 9 maszyn, co oznacza, moim zdaniem, spory stan posiadania. Te samoloty wykonują tygodniowo 170 lotów. Nim więc zaczniemy się zastanawiać nad ewentualnym zakupem kolejnych samolotów, musimy się upewnić, czy jesteśmy w stanie sprzedać bieżącą ofertę na rynku.


A co z Air Dolomiti, które w pierwotnym założeniu miały latać na tej trasie?


Air Dolomiti są również naszym partnerem regionalnym i częścią grupy Lufthansa. Obsługują loty z Monachium do północnych Włoch. Obecnie trwają rozmowy na temat ściślejszej współpracy. Miałaby ona polegać na wykorzystaniu w przyszłości należących do Air Dolomiti mniejszych samolotów, czyli embraerów do obsługi alternatywnych kierunków o mniejszym obłożeniu, w przypadku których nie ma sensu wykorzystywanie A319. Oczywiście na tym etapie są to tylko plany, a Air Dolomiti lata na razie tylko dla Lufthansy "klasycznej". Natomiast oczywiście czemu Lufthansa Italia nie miałaby docelowo używać floty Air Dolomiti? Te samoloty przewoziłyby pasażerów na krótkich dystansach, z Niemiec do Szwajcarii czy północnych Włoch. Poza tym mniejszy samolot oznacza oszczędności.

rt_2010_05-19.jpg


Moment debiutu Lufthansa...

Wydanie: 2/2010, FIRMY I LUDZIE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail