Narzędzia Google w turystyce

rt_2010_06-16.jpgTa największa wyszukiwarka świata ma sporo do zaoferowania naszej branży.


Google Maps

Jest jednym z serwisów Google, który z założenia miał być zbiorem map, zdjęć satelitarnych i lotniczych całego świata. Sukcesywnie dodawane do niego funkcje uczyniły z Google Maps narzędzie, dzięki któremu np. odnajdywanie konkretnych adresów czy obiektów turystycznych jest banalnie proste.


Dynamicznie rozwijający się świat sprawił, że papierowe wydania map szybko stawały się nieaktualne, szczególnie w przypadku rozrastających się metropolii. Wał Miedzeszyński - najdłuższa ulica w Warszawie - liczy ok. 14 km. Sporym problemem okazuje się dotarcie przy tak długich arteriach komunikacyjnych na konkretny adres. Numery ulic 377 albo 508 sieją przerażenie wśród przyjezdnych? Wystarczy wpisać nazwę ulicy, numer posesji lub opcjonalnie po przecinku miasto. Google Maps znajduje dla nas ten obiekt i oznacza go na mapie. Chcielibyśmy wiedzieć, jak dojechać do tego miejsca z dowolnego punktu np. w Polsce? űaden problem.


Do tego służy opcja "wskazówki dojazdu". Po kliknięciu w tę funkcję Google Maps pokazuje dodatkowe puste pole, w które należy wpisać adres, bądź inne miejsce (np. Zamek Królewski na Wawelu), z którego chcemy dojechać do wyznaczonego wcześniej punktu B. Wybieramy rodzaj transportu (samochód lub pieszo) i zatwierdzamy klikając "pokaż trasę". Jeśli chcemy uniknąć autostrad lub płatnych tras, wystarczy zaznaczyć to w dodatkowych opcjach. Wyznaczona trasa pokazuje dokładny jej przebieg nie tylko na mapie w postaci niebieskiej linii, ale także w postaci szczegółów dotyczących jej długości, czasu przejazdu czy napotykanych na trasie miejscowości.


Warto podkreślić, że Google Maps wygrywa z papierowym mapami swobodą przeglądania danego terenu w różnej skali, dowolnie zmniejszając i powiększając każdy wycinek mapy. Co więcej, z trybu zwykłej mapy możemy przełączyć się np. na widok z satelity. Dzięki takiemu spojrzeniu na dany teren możemy z łatwością wychwycić większe szczegóły, a nawet wyodrębnić pojedyncze drzewa. Google Maps świetnie sprawdza się także w przypadku konkretnych obiektów turystycznych. Jeśli dla przykładu wpiszemy Torre de Belém, otrzymamy nie tylko oznaczony z dokładnością punkt na południowym cyplu portugalskiej stolicy, ale także inne przydatne dla turystów informacje.


Po kliknięciu w nazwę obiektu Google Maps wyświetla zdjęcia i filmy dodawane przez użytkowników, informacje encyklopedyczne z Wikipedii oraz recenzje i opinie turystów, którzy zdążyli zachwycić się tą militarną budowlą u ujścia Tagu do oceanu. Niejednokrotnie, planując...

Wydanie: 3/2010, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail