Informatyczna rewolucja

W 2009 roku wszystko się zmieniło. Globalny kryzys gospodarczy, który rozpoczął się jesienią 2008 r. i trwa do dziś, całkowicie przeobraził branżę hotelarską – zmianom nie oparł się żaden z jej obszarów. Mówi o tym najnowszy raport firmy Amadeus pt. Odkrywając przyszłość: nowe wskazówki dla hoteli na rok 2010 i lata następne (ang. Invent the future: the new normal for hotels in 2010 and beyond). Oto wybrane jego fragmenty.

rt_2010_09-22.jpg

Choć kryzys finansowy stanowił główny powód zmian, nie był on jednak jedyną ich przyczyną. Znaczenie miały również inne czynniki – trendy, które bezpośrednio wpłynęły na marketing, funkcjonowanie i dochody firm hotelarskich. Należały do nich: – Upowszechnienie społecznościowych witryn internetowych oraz świadomości ich wpływu na wybór hoteli; – Ogromny wzrost ruchu w sieci, stwarzający niebezpieczne obciążenia dla systemów rezerwacyjnych i współdziałających z nimi rozwiązań, z czego wynikła konieczność inwestycji w rozbudowę serwerów i sieci; – Ekspansja na Bliski Wschód i do Afryki, wymagająca natychmiastowych inwestycji w systemy, infrastrukturę i dostosowanie procesów; – Wzrost wymagań turystów (których znaczenie rośnie wobec spadku liczby podróży służbowych) w stosunku do oferty hoteli oraz zawartości merytorycznej i funkcjonalnej ich witryn internetowych; – Rosnące oczekiwania gości w stosunku do wyposażenia technicznego pokoi – telewizory LCD, kanały HDTV, złącza dla urządzeń rozrywkowych itd.; – Coraz większa świadomość ekologiczna i wrażliwość operatorów hoteli na koszty mediów; – Wzrost nacisku marek hotelowych na szybkie wdrażanie promocji, rozumienie trendów i analizowanie danych.


Jak było

W minionej dekadzie zarówno hotele, jak i ich goście stali się bardziej...

Wydanie: 5/2010, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail