Wydatki na promocję, reklamę i cele reprezentacyjne w przedsiębiorstwie turystycznym

rt_2010_09-9.jpgOdpowiednia oprawa spotkań z kontrahentami hotelarstwa, gastronomii, turystyki i rekreacji, właściwa prezencja zatrudnionych pracowników, wystrój biurowych pomieszczeń – to tylko część tzw. kosztów reprezentacyjnych.


W warunkach funkcjonującej gospodarki rynkowej, przy znaczącej k o n k u r e n c j i świadczonych usług, zagadnienia te nie mogą być traktowane w sposób drugorzędny. Wpływają na wyniki ekonomiczno- finansowe przedsiębiorstw turystycznych poprzez zwiększanie przychodów ze sprzedaży usług oraz powstających zysków, które stanowią podstawę dalszego wzrostu kapitałów własnych. Ponadto, rozważana problematyka posiada istotną wykładnię naszych organów podatkowych, która jest wiążąca dla przedsiębiorstw turystycznych prowadzących określoną działalność usługową. Istotnym zagadnieniem jest udzielenie odpowiedzi na następujące pytanie: czy poniesiony wydatek dotyczy promocji i reklamy czy też jest to wydatek zaliczany w poczet wydatku reprezentacyjnego.


Owo rozgraniczanie tych pojęć w działalności gospodarczej przedsiębiorstw turystycznych nie jest jednoznaczne, gdzie w wielu przypadkach skutkuje to błędnym zaliczaniem określonych wydatków w poczet kosztów uzyskania przychodów, a dalej zaniżaniem podatku dochodowego od osób prawnych, a w konsekwencji sankcjami karno-skarbowymi ze strony podmiotów upoważnionych do kontroli gospodarki finansowej przedsiębiorstwa turystycznego. Od 1 stycznia 2007 r. kosztem podatkowym nie są już koszty reprezentacji, a w szczególności wydatki poniesione na spotusługi gastronomiczne, zakup żywności i napojów, w tym również napojów alkoholowych.


Natomiast wszystkie wydatki na reklamę mogą być zaliczane do kosztów podatkowych w całości, i to niezależnie od tego, czy reklama posiada charakter publiczny czy też niepubliczny. Powyższe...

Wydanie: 5/2010, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail