Silna marka Polska

Polska jako kraj oraz Zakopane i Łowicz znalazły się w rankingu 50 najsilniejszych marek w Polsce. Badanie Brand AssetTM Valuator przeprowadził BAV Consulting należący do grupy Young & Rubicam Brands. Polska zajęła na tej liście wysokie, bo 4. miejsce po Liptonie, Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy i Delicjach.


Zakopane uplasowało się na 26. pozycji, a Łowicz na 30. Liderom, w tym Polskiej Organizacji Turystycznej jako reprezentantowi marki Polska, wręczono statuetki Kwitnące Marki. Uroczystość odbyła się 25 października w restauracji Belvedere w warszawskich Łazienkach w połączeniu z prezentacją badania. Wśród wyróżnionych znalazła się też m.in. Maryla Rodowicz, jako najbardziej wyróżniająca się marka osobowa. W dyskusji zamykającej uroczystość najczęściej wypowiadano się na temat promocji Polski w kontekście nadchodzących dwóch istotnych wydarzeń: prezydencji Polski w UE w 2011 r. i EURO 2012. – Polska jest bardzo źle promowana – zauważyła Maryla Rodowicz. – Jak widzę w CNN reklamy Pragi czy Bułgarii, to zadaję sobie pytanie, dlaczego w ten sam sposób nie może być promowana? Symbolem naszego kraju jest nadal obrazek chłopa na bryczce z konikiem, a dlaczego nie można jej potencjału pokazać poprzez naszych młodych ludzi, którzy zdobywają nagrody w konkursach programowania komputerowego? – pytała artystka. – Jestem zaskoczony bardzo dobrą pozycją Polski, ale także Zakopanego i Krakowa, który został wyróżniony w badaniu marki z punktu widzenia szacunku, jakim się ją otacza – podkreślił Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej, w rozmowie z Rynkiem Tur yst ycznym. − Oprócz Małopolski widać już kilka innych regionów promujących swoje marki, jak Świętokrzyskie, Dolnośląskie czy Pomorskie.


Silnie budują też swoje marki miasta jak Lublin czy Szczecin. Obawiam się jednak, że za chwilę może zabraknąć funduszy na takie działania, dlatego tak ważne są inicjatywy łączące różne działania w całość, jak chociażby wspólna promocja województw wschodnich. Co do aktywności POT w zakresie prezydencji w UE, nasza organizacja będzie „obudowywać” wszystko, co będzie się działo na terenie kraju. Niestety nie możemy tych działań rozpocząć przed startem prezydencji. POT będzie też zaangażowany w EURO 2012, jako jedna z wielu organizacji i instytucji, zgodnie z przygotowaną tzw. mapą przedsięwzięć promocyjnych, które rozpoczną się od stycznia 2011 i zakończą po finale EURO 2012 – uzupełnił wiceprezes Walas. Projekt badawczy Brand AssetTM Valuator, z którego pochodzą wyniki, powstał w 1993 r. jako światowe badanie opinii konsumenckich i innowacyjne narzędzie mierzące kondycję i wartość marek.

Wydanie: 6/2010, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail