Ideał pracownika branży turystycznej

Jak wiemy ideały nie istnieją, ale warto do nich dążyć. Jakie cechy powinna mieć zatem osoba, która chce robić karierę, albo przynajmniej, prowadzić satysfakcjonujące życie zawodowe na stanowisku związanym z turystyką?



Oczywiście pewnym truizmem jest stwierdzenie, że konieczne jest wykształcenie kierunkowe i znajomość języków obcych. Ale od razu nasuwa się refleksja – czy w każdym miejscu znajomość języka będzie konieczna w takim samym stopniu, co z miejscami gdzie turyści zagraniczni zaglądają bardzo rzadko, ale goszczą za to pasjami seniorzy albo rodziny z małymi dziećmi? Czy o zaletach obsługującego ich pracownika nie będzie stanowić wówczas bardziej ciepła osobowość, uśmiech i umiejętności opiekuńcze albo znajomość zasad udzielania pierwszej pomocy?


Pracodawca powinien przede wszystkim dobrać pracownika nie do swoich potrzeb, według swoich upodobań, gustu , czy tego co wydaje mu się aktualnie modne. Jasne, że jeżeli będzie musiał z danym pracownikiem współistnieć latami, w jednym czasie, na jednej przestrzeni, dzielić obowiązki, czasem udzielić wskazówek, czasem pochwalić a czasem skorygować pewne działania, musi wybrać człowieka, który nie będzie dla niego od pierwszej chwili odpychający charakterologicznie. Ale, przede wszystkim kluczem do dobrego doboru pracownika jest znajomość potrzeb klientów.


Dobre rozeznanie, jakiego typu klienci najczęściej korzystają z naszych usług powinno być pierwszym krokiem kiedy budujemy obraz naszego idealnego pracownika. W każdej branży związanej...

Wydanie: 7/2010, DO POCZYTANIA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail