Wschód Polski pięknieje

rt_2011_01-33.jpgCo pięć województw to nie jedno. Kampania promocyjna „Piękny Wschód”, realizowana przez Polską Organizację Turystyczną, zaprezentowała walory turystyczne pięciu województw: lubelskiego, podlaskiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego. Jednak potraktowanie ich jako całości o nazwie „Piękny Wschód” nie wyklucza promowania każdego indywidualnie, m.in. w kampaniach „Chwilo trwaj” czy „Świętokrzyskie czaruje”. Projekt „Piękny Wschód” jest komplementarny wobec promocji realizowanej na szczeblu regionalnym przez organizacje turystyczne i jednostki samorządowe.


USP, czyli Unique Selling Proposition

W strategiach promocji regionów coraz częściej pojawia się USP – Unique Selling Proposition – jedyna w swoim rodzaju cecha oferowana przez markę, obiecująca korzyści, których konkurencja w tej dziedzinie nie dostarczy. USP odnosi się do tego, czego akurat odbiorca-konsument potrzebuje, dlatego koniecznie trzeba złożyć mu kuszącą propozycję. Reklama telewizyjna, zrealizowana w formie kilkusekundowego spotu, pokazuje kilka miejsc-obrazów, które odbiorcę powinny przekonać o ofercie, której nie może przeoczyć. Zawarte w przekazie reklamowym wartości emocjonalne i racjonalne, związane z USP, muszą wyróżniać region, pobudzać wyobraźnię odbiorcy i utwierdzić go w przekonaniu, że to, czego akurat potrzebuje, czeka na niego tylko w tym miejscu. Kilka następujących po sobie scen ze spotów promujących „Piękny Wschód”, Lubelskie czy Świętokrzyskie składa właśnie takie wyjątkowe obietnice. Czy są one wystarczająco przekonujące dla turystów? Należy pamiętać o tym, że USP jest nie tylko obietnicą, ale przede wszystkim odpowiedzią na potrzeby konsumenta, która musi mieć odpowiednik w rzeczywistości – w walorach turystycznych i zagospodarowaniu regionu.
rt_2011_01-28.jpg

Kolorowe obrazki w telewizji

Dwie cechy reklamy telewizyjnej dają jej przewagę nad innymi mediami w walce o uwagę odbiorcy: dźwięki i obrazy. Obraz łączy w sobie elementy takie jak: miejsca, przestrzenie, postacie, ich ruchy, gesty i działania. Wszystko uzupełnione jest kolorem, tłem, dekoracją i przede wszystkim dźwiękiem. Grupa docelowa ogląda film promocyjny w stacji telewizyjnej, a także w internecie. Reklama telewizyjna daje szansę pełniejszego przekazu informacji, które odbiorcę-turystę mogą zainteresować. Zwrócenie uwagi na przekaz reklamowy dotyczący danego regionu wymaga odpowiedniej kreacji jego wizerunku pokazanego w ciągu tych kilku sekund i wyeksponowania USP.


Piękny Wschód całkiem blisko

W 30-sekundowym spocie reklamowym przewodnikiem jest sympatyczny bóbr, który komentuje prezentowane miejsca, obiekty i możliwości wypoczynku. Taka reklama daje jedynie zarys atrakcji „Pięknego Wschodu”, jednak od razu widać niezwykłe...

Wydanie: 8/2010, PREZENTUJEMY POLSKIE REGIONY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail