Z kartą i laptopem na wakacje

rt_2011_03-12.jpgMarek Czech,
ekspert ekonomiczny

Korzystanie z płatności bezgotówkowych, najlepiej dokonywanych przez internet ma same zalety: jest tańsze, szybsze, bezpieczniejsze i łatwiejsze. Wada jest właściwie tylko jedna: nie wszędzie jest to możliwe. Ale tam, gdzie się tylko da, korzystajmy z przelewów w sieci albo płaćmy kartami. Gotówkę traktujmy jako rezerwę na drobne wydatki czy napiwki.


Regulowanie faktur w bankowych oddziałach czy na poczcie to jeden z najgorszych możliwych sposobów rozliczania rachunków firmowych czy rodzinnych. Przelewy są kosztowne – dodatkowe opłaty mogą wynieść nawet 10 zł (ING Bank Śląski i Raiffeisen Bank), choć przeciętnie wynoszą ok. 5 zł (PKO BP). Przy kilkudziesięciu, a tym bardziej kilkuset płatnościach miesięcznie tracimy na tym kilkaset, a nawet ponad tysiąc złotych. Przeniesienie rachunku do banku internetowego pozwala na zaoszczędzenie powyższych kwot. Dzięki temu prostemu zabiegowi w ciągu roku zyskujemy co najmniej kilka tysięcy złotych.


Czy nie warto się pokusić? Wszak dostęp do internetu jest i tak podstawowym narzędziem pracy – połączenie z siecią deklaruje 13,5 mln polskich rodzin czyli zdecydowana większość. Banki internetowe zapewniają nam te same usługi co tradycyjne: możliwość debetu ale też założenia lokaty lub innego sposobu inwestowania, bezpieczeństwo środków (Bankowy Fundusz Gwarancyjny w razie upadku banku zwraca w całości kwoty do 400 tys. zł), korzystanie z kart płatniczych. Wszystkie niezbędne dokumenty przesyłane są pocztą bądź dostarczane przez kuriera pod wskazany adres. A my możemy korzystać ze swojego rachunku w dowolnym miejscu i czasie. Na dodatek nie jest to zbyt kosztowne: opłata za prowadzenie konta zwykle jest zerowa, za przelewy krajowe 0-1 zł, za korzystanie z karty 1-4 zł.

rt_2011_03-9.jpg

Pozostaje pytanie: które konto internetowe wybrać. Najlepiej dowiemy się tego w… internecie. Porównywarka finansowa Comperia w styczniu 2011 r. zbadała 30 kont osobistych. Przyjmując, że dokonujemy 10 przelewów, tyle samo razy płacimy kartą i kilka razy korzystamy z bankomatu (przy wpływach...

Wydanie: 11/2010, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail