Nowa czarna lista linii lotniczych

Komisja Europejska dokonała kolejnej, 17.
aktualizacji wykazu linii lotniczych podlegających
zakazowi wykonywania przewozów
w Unii Europejskiej. Z wykazu wykreślono
niektóre linie lotnicze – w tym czterech
przewoźników towarowych z Indonezji
oraz jednego przewoźnika z Ukrainy, którzy
skutecznie uporali się z zarzucanymi
im niedociągnięciami w zakresie bezpieczeństwa.
Zakazem obsługi lotów do UE
objęto natomiast wszystkich przewoźników
z siedzibą w Mozambiku, jak również loty
Air Madagascar wykonywane przez dwie
konkretne maszyny, w których wykryto
poważne braki bezpieczeństwa wymagające
zdecydowanych działań. Nowy wykaz
zastępuje poprzedni z listopada ub. roku i jest
już dostępny na stronie internetowej Komisji.



Aktualizacja listy


Zaktualizowany europejski wykaz obejmuje
wszystkich przewoźników posiadających
certyfikaty wydane w 21 państwach (łącznie
269 znanych przewoźników), podlegających
całkowitemu zakazowi wykonywania przewozów
w Unii Europejskiej. Są to: Afganistan,
Angola, Benin, Demokratyczna Republika
Konga, Dżibuti, Filipiny, Gabon (z wyjątkiem
trzech przewoźników, których działalność
podlega ograniczeniom i określonym warunkom),
Gwinea Równikowa, Indonezja
(z wyjątkiem sześciu przewoźników), Kazachstan
(z wyjątkiem jednego przewoźnika,
którego działalność podlega ograniczeniom
i określonym warunkom), Republika Kirgiska,
Republika Konga, Liberia, Mauretania, Mozambik,
Sierra Leone, Suazi, Sudan, Wyspy
Świętego Tomasza i Książęca oraz Zambia.
Wykaz obejmuje również trzech indywidualnych
przewoźników: Blue Wing Airlines
z Surinamu, Meridian Airways z Ghany oraz
Silverback Cargo Freighters z Rwandy.



Warunkowo


Ponadto wykaz wyszczególnia dziesięciu
przewoźników lotniczych, którym
zezwolono – przy zachowaniu rygorystycznych
ograniczeń i na określonych
warunkach – na wykonywanie lotów do
Unii: jak wspomniano wyżej: Air Astana
z Kazachstanu, Air Koryo z Koreańskiej
Republiki Ludowo-Demokratycznej, Airlift
International z Ghany, Air Service Comores,
Afrijet, Gabon Airlines i SN2AG z Gabonu,
Iran Air, TAAG Angolan Airlines, a także Air
Madagascar posiadający certyfikat wydany
na Madagaskarze.
Odpowiedzialny za transport wiceprzewodniczący
Komisji Europejskiej Siim Kallas
powiedział: „Komisja jest gotowa do współpracy
z administracją zainteresowanych krajów,
gdzie wykryto luki w bezpieczeństwie, w dążeniu
do jak najszybszego i jak najsprawniejszego
usunięcia niedociągnięć. Do tego czasu,
bezpieczeństwo to absolutny priorytet. Nie
możemy sobie pozwolić na żadne kompromisy.
Gdy mamy dowody potwierdzające, że
przewoźnicy lotniczy – czy to w UE, czy poza
nią – nie działają w pełni bezpiecznie, musimy
działać, aby zapewnić wyeliminowanie wszelkich
zagrożeń dla bezpieczeństwa.”



Zdjęci z listy


Administracje Angoli, Kambodży, Kazachstanu
i Kirgistanu wciąż zdwajają wysiłki na
rzecz wdrożenia międzynarodowych norm
bezpieczeństwa. Dzięki tym staraniom można
było już usunąć z „czarnej listy” pewne
przedsiębiorstwa, które wycofały się już
z rynku zarobkowych przewozów lotniczych.
W celu zażegnania wszelkiego nadmiernego
ryzyka i zapewnienia bezpieczeństwa
przewozów oferowanych przez niektórych
przewoźników lotniczych Komisja, przy jednomyślnym
poparciu Komitetu ds. Bezpieczeństwa
Lotniczego, zadecydowała o narzuceniu
ograniczeń operacyjnych w przypadku dwóch
przewoźników lotniczych. Po pierwsze, wprowadzony
został całkowity zakaz wykonywania
przewozów w odniesieniu do wszystkich
przewoźników lotniczych posiadających
certyfikaty wydane w Mozambiku w obliczu
poważnych braków obciążających urzędy
lotnictwa cywilnego tego kraju, zgodnie z raportem
z kontroli Organizacji Międzynarodowego
Lotnictwa Cywilnego (ICAO) w ramach
globalnego programu kontroli nadzoru nad
bezpieczeństwem (USOAP). Komisja nałożyła
poza tym ograniczenia obejmujące dwa
statki powietrzne typu Boeing 767 eksploatowane
przez Air Madagascar z uwagi na
uporczywe uchybienia w zakresie działalności
przewoźnika lotniczego i sprawowanego
nad nim nadzoru. Z uwagi na całkiem nowe
linie lotnicze utworzone w Demokratycznej
Republice Konga, zostały one dopisane do
wykazu, jako że wszyscy przewoźnicy z tego
kraju podlegają ograniczeniom operacyjnym
z uwagi na, jak dotąd, niedostateczny
potencjał właściwych organów w zakresie
zdolności do sprawowania nadzoru w zakresie
bezpieczeństwa lotniczego.

Wydanie: 1/2011, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail