Polecimy z siecią

Raport branżowy „The always-connected traveller: How mobile will transform the future of
air travel” („Podróżny zawsze w sieci – jak technologie mobilne przekształcą podróże lotnicze”),
opublikowany przez firmę Amadeus głosi, że technologie mobilne spowodują zmiany zarówno
w funkcjonowaniu linii lotniczych, jak również w sposobie i jakości podróżowania.
Raport, którego autorem jest Norm Rose z Travel Tech Consulting Inc, zawiera ocenę
dzisiejszych możliwości linii lotniczych w zakresie rozwiązań mobilnych, przedstawia nowe
rozwiązania mobilne, które mają zostać wprowadzone w ciągu najbliższego roku lub dwóch
lat, a także zaawansowane funkcje, które w ciągu trzech do pięciu lat całkowicie zmienią
sposób i jakość podróżowania. Podróżni coraz bardziej oczekują ich dostępności i zaczynają
z nich korzystać: już 16 procent ankietowanych podróżnych dokonuje rezerwacji za pomocą
smartfonów. Liczba ta rośnie do 18 procent w grupie wiekowej 18-35 lat i do 33 procent
wśród osób często podróżujących. 3,4 procenta wszystkich podróżnych wykorzystuje telefony
komórkowe podczas odprawy – w Azji odsetek ten sięga nawet 7,4 procenta.
Z rozmów przeprowadzonych z dziewięcioma liniami lotniczymi z całego świata wynika, że
większość przewoźników już w tej chwili oferuje podstawowe usługi mobilne, takie jak dostęp
do rozkładów lotów, elektroniczne odprawy czy zmiany rezerwacji w przypadku odwołanych
lotów. Należy zauważyć, że przewoźnicy azjatyccy i północnoamerykańscy udostępniają
praktycznie wszystkie z 12 usług mobilnych określanych jako ‘podstawowe’, podczas gdy
przewoźnicy europejscy i południowoamerykańscy wolą koncentrować się na wybranych,
najważniejszych usługach. 1,4 procenta podróżnych dokonywało już za ich pomocą zakupu
usług dodatkowych. Większość z przebadanych przewoźników uważa, że sprzedaż usług
dodatkowych za pośrednictwem rozwiązań mobilnych to wciąż kwestia przyszłości odległej
o co najmniej rok. Na przekór ogólnemu trendowi, linie lotnicze ze Skandynawii i Bliskiego
Wschodu przedstawiły plany radykalnego zwiększenia liczby usług dodatkowych oferowanych
w kanale mobilnym w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Wśród owych usług znalazły się
m.in. możliwość zakupu miejsc klasy premium, przedpłaty za posiłki oraz opłaty za wstęp do
klubowych poczekalni. Wielu przewoźników zamierza wprowadzić aktywne powiadamianie
(‘push notifications’) w celu dostarczania pasażerom aktualnych informacji związanych z bagażem
czy statusem lotu. Wdrożenie tego rozwiązania planuje obecnie sześć linii lotniczych, co świadczy
o dostrzeganiu i rozumieniu zmieniających się potrzeb pasażerów. Według niedawnego badania
przeprowadzonego dla firmy Amadeus przez JD Powers, niemal 40 proc. podróżnych chętnie
korzystałoby z powiadamiania o statusie bagażu czy lotu, jeśli taka możliwość byłaby dostępna.
Wszystkie z przebadanych linii lotniczych rozpatrują możliwość wdrożenia w niedalekiej
przyszłości mobilnych płatności za bilety lotnicze i usługi dodatkowe.



Norm Rose z Travel Tech Consulting, Inc, autor raportu, powiedział: „Według
iSuppli Corp, ponad 73 procent populacji świata – czyli pięć miliardów ludzi – stale ma przy
sobie różnego rodzaju urządzenie mobilne. Dlatego linie lotnicze powinny wypracować sposób
skutecznego wykorzystania kanału mobilnego. Przewoźnicy z całego świata zyskali unikalną
możliwość wykorzystania rozwiązań mobilnych, nie tylko dla wyróżnienia się na tle konkurencji,
ale i w celu stopniowego zwiększania sprzedaży i budowania lojalności klientów. Muszą jednak
wciąż dostosowywać się do nieustannie zmieniających się oczekiwań klientów.”

Wydanie: 3/2011, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail