Podsumowanie etapu kampanii „Piękny Wschód”

POT od lipca 2010 roku prowadzi ogólnopolską kampanię „Piękny Wschód”, której celem jest promocja pięciu wschodnich województw Polski oraz zwiększenie zainteresowania ofertą turystyczną promowanych regionów. Programem są objęte województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, podkarpackie, lubelskie i świętokrzyskie.


Elżbieta Wąsowicz-Zaborek, wiceprezes POT powiedziała: – Promocja walorów turystycznych regionów położonych we wschodniej części Polski ma przede wszystkim przełamać stereotypy w myśleniu o tych województwach. Celem projektu jest większe zainteresowanie ofertą turystyczną tych terenów, a w efekcie wzrost wpływów z gospodarki turystycznej i aktywizacja tego region Głównymi odbiorcami kampanii „Piękny Wschód” są turyści, którzy zostali podzieleni na 3 grupy: poszukujący nowych form wypoczynku, zwolennicy turystyki aktywnej oraz turyści przyjeżdżający z całymi rodzinami. – Kampania „Piękny Wschód” ma pokazać miejsca dotychczas niedoceniane i mało znane wśród młodych turystów. Ci zaś spędziwszy miło wakacje „zarażą” innych Polaków chęcią spędzania czasu w dotąd nieuczęszczanych miejsca – dodaje wiceprezes POT. Kampania swym zasięgiem obejmuje również działania promocyjne wśród turystów na rynku niemieckim i ukraińskim. Sporządzony raport powstał w ramach badań podsumowujących dotychczasowe działania kampanii „Piękny Wschód”. Przepytano w nim ponad 1000 respondentów. Badania dotyczyły głównie poziomu infrastruktury turystycznej wschodnich regionów. Z badań wynika, że 26 proc. respondentów uznało, że wschodnie regiony Polski to odpowiednie miejsce na wakacyjne wyjazdy, a ponad 13 proc. badanych wskazało Polskę wschodnią jako region atrakcyjny na wyjazdy zimowe. Prawie 40 proc. pytanych Polaków stwierdziło, że częściej rozważać będzie województwa wschodnie jako miejsce swojego potencjalnego wypoczynku. Jeżeli chodzi o turystów z Niemiec i Ukrainy to ci pierwsi najlepiej znają Mazury (69 proc.) i Podkarpacie (22 proc.), zaś Ukraińcy – jako najbardziej rozpoznawalne wymienili Polesie (80 proc.) i Podkarpacie (75 proc.). Najistotniejszym narzędziem integrującym wszystkie działania promocyjne POT jest strona internetowa kampanii: www. pieknywschod.pl, która jest systematycznie rozbudowywana o kolejne funkcje. Jej uzupełnienie stanowi szeroka baza noclegowa oraz praktyczny e-przewodnik po danych województwach. Obecnie na stronie można znaleźć także bazę atrakcji turystycznych oraz kalendarz imprez we wszystkich promowanych regionach. Kampania „Piękny Wschód” jest realizowana dzięki dotacji pochodzącej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz środków pochodzących z budżetu państwa w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013.

Wydanie: 4/2011, AKTUALNOŚCI

To też może Cię zainteresować





W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail