Liczba ubezpieczających się podróżnych rośnie

Pierwsze półrocze 2011 ro ku przyniosło optymistyczne wiadomości dotyczące ubezpieczeń podróżnych . Jak wynika z danych serwisu Lataj.
pl, wzrosła liczba ubezpieczających się przy wyjazdach indywidualnych, jak i służbowych.
W porównaniu z pierwszym semestrem ubiegłego roku średni wzrost wyniósł 10 proc.
Największy wzrost odnotowano w lutym: aż 15 proc. więcej podróżujących dokonało zakupu
wybranego produktu ubezpieczeniowego.



Z kolei jak wynika z danych, które zebrali i przeanalizowali
za ostatnie dziesięć lat eksperci Ergo Hestia, Polakom,
najczęściej psują wakacje problemy zdrowotne.
Wzrost liczby ubezpieczonych podróżnych jest wynikiem rosnącej
świadomości oraz rzetelnego informowania pasażerów o zakresie
ochrony ubezpieczeniowej. Dziś już prawie 30 proc. dokonujących
rezerwacji lotu jednocześnie wykupuje polisę. Coraz więcej osób
prywatnych oraz tych odpowiadających za organizację wyjazdów w firmach
zdaje sobie sprawę z czyhających w czasie podróży potencjalnych
zagrożeń.


Zdarzenia losowe mogą się bowiem przydarzyć podczas
każdego niemal wyjazdu turystycznego, wakacyjnego bądź służbowego.
Powoli ubezpieczenie przestaje być traktowane jako niepotrzebny
i dodatkowy wydatek, zwiększający koszty podróży. Jest to coraz
częściej przemyślana decyzja wynikająca z odpowiedzialności za życie
i zdrowie swoje, rodziny czy pracownika. W przypadku podróży
służbowej najkorzystniej jest wykupić ubezpieczenie od kosztów pomocy
medycznej oraz następstw nieszczęśliwych wypadków. Można
je również rozszerzyć o odpowiedzialność cywilną z tytułu szkód na
osobie lub rzeczy. I takie też są najczęstsze wybory podróżujących.



Wśród zgłoszeń ubezpieczeniowych, które napływają z turystycznych
kurortów, największa liczba dotyczy problemów ze zdrowiem
– wynika z raportu Ergo Hestii. Latem zgłoszeń „zdrowotnych” jest
osiem razy więcej niż nieszczęśliwych wypadków i dziewięć razy
więcej niż zaginięć bagażu.
– Z naszych statystyk wynika, że co roku pomiędzy czerwcem
a wrześniem ponad tysiąc polskich turystów potrzebuje pomocy
medycznej.


Oznacza to, że kłopoty ze zdrowiem stanowią blisko
80 proc. wszystkich szkód zgłaszanych w ramach polis turystycznych
– wyjaśnia Luiza Chylewska, Główny Specjalista ds. Likwidacji
Szkód Osobowych w Ergo Hestii.
Wśród problemów zdrowotnych przeważają zatrucia pokarmowe
(ok. 30 proc.) oraz zachorowania na grypę, anginę i zapalenie ucha
oraz przeziębienie (20 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się
poparzenia słoneczne (15 proc.) i omdlenia lub odwodnienia spowodowane
wysoką temperaturą (ok. 10 proc.). Dopiero na piątym
miejscu rankingu znalazły się nieszczęśliwe wypadki. Stanowią
one zaledwie 10 proc. wszystkich problemów zgłaszanych przez
posiadaczy polis...

Wydanie: 4/2011, UBEZPIECZENIA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail