Marketing na pograniczu

dr inż. Kazimierz Niewiadomski

Wyższa Szkoła Menedżerska w Białymstoku


Wydział Turystyki i Rekreacji



Środki komunikacji marketingowej na przykładzie
organizatorów turystyki z obszaru pogranicza
polsko-litewskiego.



W opracowaniu powstałym na
podstawie badań ankietowych
podjęto problematykę promocji
marketingowej organizator ów
turystyki na obszarze pogranicza polsko -litewskiego. Podstawowym
warunkiem sprzedaży produktów
i usług, w tym również turystycznych
jest zapoznanie potencjalnych nabywców
z ofertą, czyli ich należyte poinformowanie.
Jednym ze sposobów aktywizacji ruchu turystycznego
jest więc odpowiednia komunikacja
marketingowa.


Przedmiotem badań jest obszar pogranicza polsko-litewskiego.
Panuje bowiem przekonanie, tak ze strony mieszkańców
tego regionu, jak i organizatorów turystyki, że
istniejący na tym obszarze ruch turystyczny jest nieadekwatny
do walorów i atrakcyjności turystycznej. Poszukując odpowiedzi
weryfikującej ten pogląd zapytano metodą kwestionariuszową (za
pomocą ankiet) organizatorów turystyki z tego obszaru odnośnie
ich aktywności w zakresie promocji marketingowej.
Celem badania było więc przede wszystkim rozpoznanie rodzaju
i natężenia środków komunikacji marketingowej jakimi posługują
się organizatorzy turystyki z pogranicza polsko-litewskiego. Badaniami
objęto obszar trzech subregionów1 (białostocki i suwalski)
z województwa podlaskiego oraz przyległy do nich subregion
ełcki z województwa warmińsko-mazurskiego2. Wymienione
subregiony są położone nie tylko w bliskiej odległości od Litwy,
ale wykazują się również podobieństwem, jeśli chodzi o warunki
przyrodnicze, fizjografię terenu oraz więzi historyczne, kulturowe,
tradycje i obyczaje.
Łącznie badaniami objęto 30 organizatorów turystyki, w tym
9 osób reprezentowało tzw. centra informacji turystycznej i 21
– biura podróży. Wszystkie badane osoby posiadały duże doświadczenie
zawodowe. Średni okres pracy w branży turystycznej
wynosił 11,0 lat.
Ocenę aktywności marketingowej organizatorów turystyki dokonano
przez pryzmat czterech rodzajów działań, a mianowicie:
odsetka podmiotów organizujących wycieczki do regionów przygranicznych;
stosowanych środków komunikacji marketingowej

Wydanie: 4/2011, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail