Klimatyczna promocja Starego Sącza i Lewoczy

rt_2011_08-6.jpgMiasta , gminy, regiony turystyczne Polski coraz częściej sięgają po pieniądze unijne na promocję własnej oferty turystycznej . Realizowane kampanie medialne mają różny zasięg i charakter, ten w dużej mierze zależy od posiadanego budżetu ale i od inwencji jej twórców.


Z końcem maja, na zlecenie Urzędu Miejskiego w Starym Sączu i Fundacji Rozwoju Ziem górskich ruszyła akcja medialna projektu „Stary Sącz i Lewocza – karpackie miasteczka z klimatem”. Projekt transgraniczny powstał w ramach współpracy przygranicznych miasteczek – Starego Sącza i Lewoczy, którym przyświeca wspólny cel: stworzenie atrakcyjnej oferty turystycznej rejonu polsko-słowackiego przygranicza. Kampania medialna ma trzech odbiorców: turystów, których ma zachęcić do odwiedzenia przygranicznych miasteczek, media (dziennikarzy zajmujących się tematyką turystyczną), które ma inspirować do realizacji własnych materiałów dziennikarskich na temat miasteczek i regionu i w końcu mieszkańców i włodarzy lokalnych atrakcji turystycznych oraz bazy noclegowo-gastronomicznej, których ma zachęcić do większej aktywności w zakresie promocji własnej oferty. Na realizację akcji medialnej Stary Sącz pozyskał środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007-2013. Kampania medialna miała oprzeć się głównie na działania PR i promocji w sieciach społecznościowych i w serwisach turystycznych. Akcja kończy się 30 września 2011 roku.


Po pierwsze: serwis internetowy „Wszystkie drogi prowadzą na stronę internetową” jeśli ktoś nie wierzy niech zerknie chociażby do raportu Google z badania w 2009 roku na temat planowania podróży przez Polsków. Według niego aż 65 proc. respondentów wskazuje internet jako główne źródło informacji w szukaniu inspiracji wyjazdowych, przed folderami i katalogami (60 proc.) oraz wizytą w biurze podróży (60 proc.). Akcje medialne realizowane poza internetem wywołują efekt, który wprost przekłada się na poszukiwanie informacji w sieci. Cóż z tego, że zainteresujemy turystę miejscem, skoro w internecie ciężko znaleźć informację na jego temat? Na potrzeby akcji wykonany został całkowity redesign starej strony regionu, pod adresem www.StarySacz-Lewocza.eu pojawiła się nowa wersja, z mapą z zaznaczonymi miejscami i atrakcjami, bazą noclegową i gastronomiczną, opisami, możliwością dodawania opinii, galeriami zdjęć, propozycjami gotowych tras zwiedzania, kalendarium wydarzeń. Takie podejście do budowy strony internetowej regionu turystycznego nie jest w Polsce – niestety − czymś powszechnym, chociaż zdarza się coraz częściej, że...

Wydanie: 5/2011, MARKETING
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail