Touroperator dyskryminowany przez Urząd

rt_2011_08-98.jpgUrząd Ochrony Klienta i Konsumenta przedstawił raport z przeprowadzonej przez siebie kontroli działalności organizatorów turystyki. Do raportu została dołączona lista biur i klauzul, które zostały przez UOKiK uznane za niedozwolone bądź są w opinii UOKiK tożsame z klauzulami abuzywnymi. Rozumiemy oczywiście troskę Urzędu o to, by klienci byli traktowani poważnie, by dostawali te świadczenia za które zapłacili wraz z dobrą obsługą i pomocą w razie potrzeby ze strony organizatora. Nie możemy jednak oprzeć się wrażeniu, iż UOKiK chroniąc klienta zapomina również o organizatorach oraz nie do końca orientuje się w realiach turystycznych.

Wyobraźmy sobie taką sytuację: wyjeżdża na urlop grupa młodych ludzi, świetnie się bawią i przy okazji demolują jeden lub kilka pokoi hotelowych, wszczynają burdy przy basenie, tłuką szklanki w barze… Hotel wycenia swoje straty na kilka tysięcy euro i tutaj zaczynają się schody. Według UOKiK szkody powstałe na miejscu zdarzenia powinien pokrywać organizator wyjazdu a nie klient z własnej kieszeni.


Dlaczego? Ponieważ klient za nieprawidłowości na wakacjach otrzymuje rekompensatę dopiero po powrocie do kraju a nie na miejscu w związku z czym jeżeli musi szkody pokrywać sam od razu na miejscu pobytu to jest przez to poszkodowany. Pytanie jednak brzmi co ma zrobić w takiej sytuacji organizator? Dlaczego biuro ma pokrywać koszty kilku tysięcy euro, których może potem dochodzić tylko roszczeniem regresowym od klienta na drodze sądowej. Takie sprawy mogą ciągnąć się latami a ponadto ciężar udowodnienia winy spoczywa na organizatorze (którego fizycznie nie było na miejscu zdarzenia) a nie na kliencie. Klient czuje się w takiej sytuacji bezkarny, bowiem organizator musiałby zatrudnić dodatkowych pracowników...

Wydanie: 5/2011, GŁOS BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail