Problem z zadośćuczynieniem

Tomasz Korolko
Z Kancelarii Korolko

Miał być 2-pokojowy apartament z internetem i pięknym widokiem na morze.


Na miejscu okazało się, że jest tylko jeden pokój z widokiem,
ale na parking hotelowy, a internet rzeczywiście
jest, tyle że w holu. Biura podróży za wszelką cenę
starają się przyciągnąć klientów i oferty z ich katalogów nie zawsze
zgadzają się z rzeczywistością.



Reklama dźwignią handlu


Niemal wszyscy reklamodawcy starają się przedstawić swój produkt
w jak najlepszym świetle. Biura podróży także. Oferty przedstawiane
klientom prezentują wycieczki jako bardzo atrakcyjne, a komfort zakwaterowania
jest jednym z czynników, na który przedsiębiorcy w branży
turystycznej kładą szczególny nacisk. Na tym tle może jednak dojść
i dochodzi do nieporozumień pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem.
Dopóki informacje znajdujące się w reklamie, a potem umieszczone
w umowie zawartej z klientem, odpowiadają rzeczywistości – nie ma
żadnego problemu. Klient jest zadowolony, dostał dokładnie to, czego
się spodziewał. Jednak w praktyce zdarza się też coś zupełnie innego
– warunki zakwaterowania są dużo gorsze niż podawane przez biuro
podróży w momencie zawarcia umowy. W takiej sytuacji, na podstawie
przepisów kodeksu cywilnego, oszukany klient niewątpliwie może
dochodzić odszkodowania za szkody majątkowe.
Odszkodowanie w przypadku niezgodności wycieczki z umową pozwala
jedynie uzyskać zwrot części kosztów poniesionych przez klienta.
W końcowym rozrachunku płaci on tyle, ile wycieczka była rzeczywiście

Wydanie: 6/2011, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail