Warszawa dobrym miejscem na zakupy …?

Warszawa znalazła się w rankingu najbardziej atrakcyjnych miast europejskich pod względem turystyki zakupowej. Ranking pt. „Globe Shopper City Index – Europe” to nowy projekt badawczy ośrodka Economist Intelligence Unit (EIU) wsparty przez Global Blue – eksperta w dziedzinie zakupów zagranicą i turystyki zakupowej na całym świecie.


Warszawa uzyskała najlepszy wynik w kategorii przystępności cenowej obliczanej na podstawie kosztu noclegu w hotelu 4-gwiazdkowym i zajęła w tej kategorii pierwsze miejsce. Ze względu na ograniczoną komunikację autobusową i kolejową z centrum miasta, stolica Polski otrzymała niskie oceny w kategorii hoteli i transportu, co sprawiło, że ogółem zajęła miejsce 28. Sporządzony przez EIU „Globe Shopper City Index – Europe” porównuje atrakcyjność 33 dużych miast europejskich będących celem turystyki zakupowej. Miasta były oceniane na podstawie 38 kryteriów pogrupowanych w pięciu kategoriach: sklepy, przystępność cen, wygoda, hotele i transport, kultura i atmosfera. Wyniki tego badania wskazują, że dla decyzji o zakupach zagranicą kluczowe znaczenie ma odpowiednia równowaga między wygodą, dostępnością i ceną. Punkty w rankingu były przydzielane od 0 do 100, gdzie 100 oznacza najbardziej przyjazne środowisko zakupowe. Pierwsze miejsca zajęły uznane duże ośrodki miejskie.

1. Londyn 67,3
2. Madryt 67,1
3. Barcelona 67,1
4. Paryż 65,5
5. Rzym 62,9

Warszawa otrzymała notę 50,9 pkt i znalazła się bezpośrednio przed ST Petersburgiem (49,1 pkt) i zaraz za Kijowem (51,4 pkt).

Wydanie: 9/2011, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail