Przewoźnicy i ich klienci

Kolejna polemika pomiędzy liniami lotniczymi, a ich bezpośrednimi
klientami – agencjami incentive i biurami podróży – w tym duchu
przebiegała konferencja „Ryzyka przelotów grupowych” zorganizowana
przez portal Travel-Bidder.com, która odbyła się 23 listopada
2011 w hotelu Courtyard by Marriott przy warszawskim lotnisku im.
Fryderyka Chopina.



Przedstawiciel portalu Travel-Bidder.com Piotr
Cieślak przedstawił wyniki Pierwszego Badania Rynku Przelotów
Grupowych. Respondenci wskazali najpopularniejsze destynacje
2011 (USA, Chiny, Tajlandia, Indie) oraz prognozę najpopularniejszych
destynacji na 2012 (USA, Chiny, Meksyk, Brazylia). W rankingu
najczęściej wybieranych linii zwyciężyły: Lufthansa, Air France, KLM,
British Airways oraz LOT. Największe problemy na poziomie zakupu
oferty respondenci wskazali na: restrykcje związane z anulacją
części rezerwacji (82% wskazań), zmienność opłat i taxów (50%),
duża rozpiętość wycen (38%). Największy problem z realizacją
przelotu to zagubienie lub uszkodzenie bagażu (62% wskazań),
limity bagażu (38%), zmiany w rozkładzie lotów (35%). Badanie
zostało przeprowadzone od września do listopada 2011 na grupie
73 respondentów z branży MIC E. Agencje incentive zasypywały
przedstawicieli linii lotniczych pytaniami o systemy rezerwacyjne,
tryb kontaktu z przewoźnikami (czy lepiej zwrócić się do agenta
IATA, czy bezpośrednio do linii), jednocześnie narzekając na zbyt
długi czas oczekiwania na odpowiedź od każdej ze stron. Lufthansa
zapewniła, iż dwudziestoczterogodzinny czas na udzielenie klientowi
odpowiedzi jest w ich przypadku nieprzekraczalny.

Wydanie: 9/2011, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail