Kłopoty nestora branży

Najstarsze biuro podróży ma po ważne problemy. Precyzyjniej byłoby powiedzieć, że stoi na skraju bankructwa. Na razie to widmo jest raczej zażegnane, przynajmniej doraźnie. Jednak sytuacja daleka jest jeszcze od stabilizacji.

rt_2012_01-53.jpg

Władze firmy ogłosiły plan ratunkowy mający uratować najstarsze biuro podróży. Jak głosi oficjalny komunikat widzą one „ogromną szansę” na znaczącą poprawę swoich wyników na rynku brytyjskim. Zarząd planuje zwiększyć zyski Wielkiej Brytanii w ciągu najbliższych trzech lat. Przyznano też, że struktura firmy stała się zbyt skomplikowana i trudna w kierowaniu. Problemy są jednak bardzo poważne.


Po ujawnieniu informacji, że firma ma problemy z płynnością, jej akcje na londyńskiej giełdzie gwałtownie spadły. Akcje drugiego co do wielkości touroperatora w Europie spadły podczas jednej sesji o 75 proc. po ogłoszeniu w listopadzie u b i e g ł e g o roku, przez zarząd firmy, informacji o negocjacjach z głównymi wierzycielami w sprawie nowych umów. Nastąpiło to zaledwie miesiąc po tym, jak firma podała, że wynegocjowano nowe mechanizmy finansowania, aby przetrwać miesiące zimowe. Działania naprawcze zostały podjęte już wcześniej. Poważną decyzją było odwołanie w sierpniu ubiegłego roku prezesa koncernu Manny Fontenla- Novoa. Było to niespodziewane posunięcie, jednak kolejne korekty w dół prognozowanych wyników finansowych firmy przelały czarę goryczy i spowodowały decyzję o odwołaniu „ze skutkiem natychmiastowym”.


Kłopoty na świecie i w firmie

Pomimo energicznych działań zarządu − zdaniem analityków − problemy finansowe mogą odstraszyć klientów, jeszcze bardziej pogarszając perspektywy firmy.



źr. Thomas Cook


5 lipca 1841 r. stolarz Thomas Cook zorganizował w Anglii
pierwszą wycieczkę, dając początek turystyce zorganizowanej. Jej
trasa przebiegała z Leicester do Loughborough i liczyła niecałe
20 km.


W 1865 roku Thomas Cook otworzył swój pierwszy punkt
sprzedaży przy ulicy Fleet w Londynie. Dzisiaj sieć Thomasa Cooka
liczy kilka tysięcy biur...

Wydanie: 8/2011, OPINIE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail