Idę do Ciebie, PANIE…

Obecnie centra pielgrzymkowe stają się czymś znacznie więcej niż tylko miejscami kultu. Turystyka pielgrzymkowa stała się jedną z ważnych gałęzi przemysłu turystycznego. Wiele biur wyspecjalizowało się w tego rodzaju turystyce. Jest ona też ważnym źródłem dochodów dla całych regionów.

Miejsca pielgrzymkowe najczęściej oferują dziś już nie tylko strawę duchową i skromny nocleg dla pielgrzymów. Wiele z nich jest doskonale zarządzanymi centrami, oferującymi cały wachlarz usług jakich potrzebują turyści-pielgrzymi. Wokół największych z nich powstała rozbudowana infrastruktura turystyczna. Oferowane są również usługi nie tylko potrzebne pielgrzymom, jak wyżywienie i nocleg, ale również typowe raczej dla świeckich turystów. Doskonałym przykładem takiej oferty mieszającej sacrum z profanum jest francuskie Lourdes. Miejscowość zwana niekiedy „miastem-hotelem” oferuje nie tylko 35 tys. łóżek w różnego rodzaju obiektach, od domów pielgrzyma, przez kwatery prywatne po hotele, ale również masę innych usług. Poza licznymi sklepami w miejscowości odbywają się liczne imprezy kulturalne, jak choćby Muzyczny Festiwal Wielkanocny. W okolicy wybudowano kilka kolejek linowych prowadzących na okoliczne wzgórza.


Nie zawsze potrzeba wieków…

Większość sanktuariów, choćby wspomniane Lourdes, zyskiwało swoją rangę i budowało pozycję, infrastrukturę oraz ofertę przez długie lata, a niektóre wręcz przez wieki. Istnieją jednak miejsca, które szerszą sławę zyskały w stosunkowo krótkim czasie. Jednym z takich przykładów jest sanktuarium w wielkopolskim Licheniu. Miejscowość ta, znana dzisiaj nie tylko osobom wierzącym, rozwinęła się w ciągu zaledwie kilkudziesięciu lat, choć sama historia miejsca i objawień z nim związanych liczy niemal dwieście lat.




Bazylika Najświętszej Maryi Panny Licheńskiej jest największym w Polsce kościołem, ósmym w Europie i dwunastym na...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail