Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Będzie bezpieczniej. Nowe sumy gwarancyjne dla biur podróży

Rok po wejściu w życie znowelizowanej Ustawy o usługach turystycznych przestają obowiązywać gwarancje na rzecz marszałka województwa wystawione pod rządami starych przepisów. Organizatorzy imprez turystycznych są zobowiązani przedłożyć nowe gwarancje uwzględniające nowe sumy gwarancyjne.


W grudniu 2010 roku Ministerstwo Finansów wydało rozporządzenie ws. minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. Dla większości touroperatorów oznacza to podniesienie sumy gwarancyjnej. Przykładem może być tu Nowa ITAKA. Jak informuje na swojej stronie internetowej, okres obowiązywania obecnej gwarancji upływa w przypadku biura 15 września 2011 roku. Dziś gwarancja ta wynosi 45 788 952,00 zł. Nowa, obowiązująca od 16 września br., opiewać będzie na 125 783 705,21 zł. Wzrost jest więc ponaddwuipółkrotny. Jednocześnie jest to najwyższa suma gwarancyjna wśród polskich organizatorów turystycznych. Gwarancję Nowej Itace wystawiły Europejskie (Europäische Reiseversicherung AG Oddział w Polsce).

Dla konsumentów nowelizacja ustawy wydaje się być korzystnym rozwiązaniem. Bowiem jednym z jej głównych celów jest bardziej skuteczna ochrona interesów konsumentów – uczestników wycieczek – w przypadku niewypłacalności organizatora. Dostosowanie ustawy do dyrektywy unijnej ma jeszcze inne...

Wydanie: 11/2011, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności