Hotel odpowiada na zasadzie ryzyka

Odpowiedzialność osób prowadzących hotel lub podobny zakład ma charakter ustawowy. Oznacza to, że jej powstanie nie jest uzależnione od zawarcia umowy pomiędzy hotelem a gościem hotelowym, ale od ziszczenia się przesłanek, od których ustawodawca uzależnia jej powstanie, a których podstawą jest wniesienie rzeczy do hotelu lub zakładu podobnego.

 



Podstawą korzystania z obiektów hotelowych lub podobnych zakładów będzie umowa typu mieszanego, która zawiera w sobie wiele elementów różnych umów nazwanych, takich jak: najem, przechowanie, zlecenie, sprzedaż, umowa o dzieło. A więc w razie niewykonania lub nienależytego wykonania przez hotel obowiązku dostarczenia pokoju należy stosować odpowiednio przepisy dotyczącej najmu, w przypadku wyżywienia – przepisy dotyczące sprzedaży, w razie obowiązku prania bielizny – przepisy dotyczące umowy o dzieło, a w przypadku usług podobnych do zlecenia, jak np. sprowadzenie na życzenie gościa tłumacza – przepisy dotyczące umowy zlecenia. Do umowy hotelowej wchodzi również obowiązek zapewnienia gościom hotelowym bezpieczeństwa. W razie niewypełnienia tego obowiązku hotel będzie ponosił odpowiedzialność kontraktową za szkodę doznaną przez gościa hotelowego. Odpowiedzialność hotelu za rzeczy wniesione przez gościa hotelowego opiera się na zasadzie ryzyka. Dla powstania tej odpowiedzialności nie jest istotne, czy umowa hotelowa została zawarta i czy była ważna, gdyż wynika ona z ustawy, tj. kodeksu cywilnego. Ta odpowiedzialność będzie miała również miejsce wtedy, kiedy nastąpiło przymusowe zakwaterowanie na podstawie decyzji administracyjnej.

 



Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail