Travelport w Europie Środkowo-Wschodniej

2012-08-14

Travelport, firma świadcząca usługi biznesowe dla światowej branży turystycznej, była gospodarzem krakowskiej edycji konferencji e-volve, która zgromadziła ponad 120 profesjonalistów branży turystycznej z 12 państw Europy Środkowej i W schodniej. Poruszane tematy obejmowały cały wachlarz zagadnień: od gruntownej analizy trendów i strategii branżowych, po prezentację nowych rozwiązań w merchandisingu na rynku usług turystycznych. Travelport przedstawił swoją strategię dla segmentu hotelowego, zaprezentował przełomową technologię Travelport Universal API™ jak również nowe rozwiązania dedykowane do zarządzania podróżami służbowymi dla biur podróży prowadzących działalność w regionie.

 

Konferencja była również okazją do pierwszej publicznej prezentacji wyników niedawnych badań trendów rynkowych, przeprowadzonych przez firmę analityczno-badawczą PhoCusWright, koncentrujących się na sektorze internetowych usług turystycznych w regionie. Badanie zatytułowane „Rosja i Europa Wschodnia: Poruszanie się po Wschodzących Rynkach Turystyki Online” zawierało następujące główne wnioski: całkowita sprzedaż usług w segmencie Leisure w Europie Wschodniej w 2011 wzrosła o 11 proc. do 81.5 mld USD, podczas gdy sprzedaż online wzrosła o 33 proc. do 13.1 mld USD. Łączna sprzedaż usług turystycznych w Rosji wzrosła w 2011 o 14 proc. osiągając 48.6 mld USD z czego 10 proc. usług zostało zakupionych online, wzrastając o 69 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

 

Przewidywana sprzedaż w 2013 roku wyniesie 57.9 mld. USD, z czego 18 proc. zostanie zakupione online. Łączna sprzedaż w Polsce w 2011 wzrosła o 12 proc. osiągając 4 mld USD. 29 proc. usług zostało zakupionych online, wzrastając o 34 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Przewidywana sprzedaż w 2013 roku wyniesie 4.6 mld USD, z czego 36 proc. usług zostanie zakupione online. Łączna sprzedaż w turystyce na Ukrainie wzrosła w 2011 o 3.5 proc. osiągając 3 mld USD. 29 proc. usług zostało zakupionych online, wzrastając o 15 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Przewidywana sprzedaż w 2013 roku wyniesie 3.4 mld USD, z czego 32 proc. usług zostanie zakupione online. Łączna sprzedaż podróży w Rumunii wzrosła w 2011 o 9 proc. osiągając 3.4 mld USD. 17 proc. zostało zakupionych online, wzrastając o 34 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Przewidywana sprzedaż w 2013 roku wyniesie 3.6 mld USD, z czego 25 proc. zostanie zakupione online. Agencje OTA biorące udział w badaniu PCW wskazały również na firmę Travelport, jako wiodącego dostawcę dla internetowych biur podróży (OTA) w Polsce.

Polecamy
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail