Szkoda na osobie gościa hotelowego

Osoby korzystające z usługi hotelowej mają prawo oczekiwać bezpieczeństwa, jakie powinien zapewnić im prowadzący hotel. Jeśli hotel nie dopełni tego to będzie odpowiedzialny za niedołożenie należytej staranności. W razie szkody gość hotelowy może żądać np. pokrycia kosztów leczenia.

 

Każdy podejmujący się działalności prowadzenia hotelu musi przygotować obiekt stosownie do wymagań określonych prawem. Obiekty hotelarskie podlegają ewidencjonowaniu, a organom, które ją prowadzą, przysługuje prawo ich kontroli. Usługi hotelarskie mogą być świadczone w obiektach hotelarskich, które spełniają m.in. wymagania sanitarne oraz przeciwpożarowe. Hotel nie tylko jest zobowiązany do zapewnienia bezpieczeństwa na terenie obiektu hotelowego (pokój, korytarze czy restauracja), ale również poza obiektem, w miejscach należących do hotelu (basen, kort tenisowy, ogród). Zapewnienie bezpieczeństwa gościom przez hotel jest obowiązkiem akcesoryjnym wchodzącym do umowy hotelowej.

 

Hotel odpowie za czyn niedozwolony

W przypadku wystąpienia szkody na osobie gościa hotelowego – hotel poniesie odpowiedzialność deliktową (ex delicto – z czynu niedozwolonego). Przepisem fundamentalnym dla tego reżimu jest art. 415 Kodeksu cywilnego: Kto z winy swej...


Wydanie: 4/2012, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail