Niedookreślone idee

Co kryje się pod marketingową big ideą wielu miast i gmin? Kto rozumie hasła promocyjne i jak one same określają tożsamość danej miejscowości? Wielu marketerów i samorządowców uważa, że niezwykle pojemna idea, daje większe możliwości osobom zarządzającym daną marką. Niestety tak nie jest.




Trudno dziś mówić o tym, które hasło, czy też big idea marki, na stałe jest kojarzona z tym, konkretnym, a nie innym miastem. Na stwierdzenie, które idee się przyjęły, a które poszły w niepamięć przyjdzie czas za 5 lub 10 lat. Gdybyśmy jednak teraz mieli przeanalizować niektóre z nich, moglibyśmy dojść do wniosku, że podstawiając do dowolnej idei, dowolną nazwę miejscowości, nasze skojarzenia w większości przypadków byłyby bardzo ogólne, aby nie powiedzieć, że żadne. Powód? Brak dookreślenia głównej idei marketingowej danego miasta.



Musi być konkretnie


Ludzki mózg nie znosi ogólników. Skojarzenia muszą być bezpośrednie, oryginalne i wyraźne. Tworzenie zbyt wydumanych, górnolotnych, wręcz filozoficznych idei marketingowych, nie ma najmniejszego sensu, ponieważ nikt ich nie zrozumie, a już tym bardziej, w czasie wakacyjnego rozprężenia nie zapamięta. Idea dająca zbyt dużo możliwości interpretacji, zwłaszcza jeśli nie są one oparte na mocnych i związanych z daną miejscowością podwalinach, nie będą dobrze odebrane ani przez mieszkańców, ani osoby przyjezdne. Rozumiem oczywiście przesłanki, które kierują osobami...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail