Ostróda - miasto z pomysłem

W powszechnym mniemaniu cały region Warmii i Mazur ma ogromny potencjał turystyczny. Jednak w praktyce okazuje się, że tylko niektóre miejscowości potrafią z niego korzystać. Powody takiego stanu rzeczy są bardzo złożone, jednak podstawa sukcesu wydaje się spójna i co ważne konsekwentnie realizowana wizja rozwoju danego miejsca. Tak jak w Ostródzie.

 



 

Ostróda nawet jak na warunki mazurskie ma imponujący potencjał. Pięć jezior w granicach miasta, kilkanaście innych w pobliżu. Do tego rzeka Drwęca i perła jaką jest Kanał Ostródzko-Elbląski. To wszystko daje dobrą podstawę do stworzenia atrakcyjnej oferty. W polskich warunkach z powodu krótkiego sezonu letniego bazowanie na turystyce wakacyjnej nie tylko nie wystarcza do rozwoju, ale nie zapewni nawet utrzymania infrastruktury turystycznej. Z tego powodu włodarze Ostródy postanowili znaleźć sposób na poszerzenie oferty turystycznej, tak by miasto przyciągało gości również poza miesiącami letnimi.

 


Sport i rekreacja

Te dwa słowa charakteryzują pomysł na miasto, jaki od lat jest konsekwentnie realizowany. Warunki naturalne Ostródy powodują, że ten może nie oryginalny pomysł ma mocną podstawę. Za hasłem poszły konkretne działania. Sport, turystyka mają stać się głównym motorem rozwoju gospodarczego Ostródy. Wszystkie projekty dofinansowywane z UE są inwestycjami infrastrukturalnymi ukierunkowanymi na stymulowanie kolejnych inwestycji turystycznych, przede wszystkim bazy noclegowej i gastronomicznej. Zdecydowany i jednoznaczny sygnał (intencje) miasta został właściwie odebrany przez prywatnych przedsiębiorców. Miasto na inwestycje infrastrukturalne wydało blisko 105 milionów złotych (70 milionów dotacji z UE). Każda ta złotówka wygenerowała kolejnych 5 złotych w inwestycjach prywatnych firm. Od 2007 do 2012 roku w rozwój turystyki i gospodarki ostródzkiej zainwestowanych zostało łącznie (samorząd plus firmy) blisko 600 milionów złotych. A zatem na głowę mieszkańca Ostródy (34 tys.) przypada...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail