Dla kogo rezerwacje on -line ?

Ostatnie bankructwa podkopały zaufanie części klientów do biur podróży. Rośnie grupa zniechęconych, którzy chcą sami sobie organizować wyjazdy. Kto w tej chwili jest głównym klientem GDSów? Czy GDS-y będą rozwijały się w stronę bezpośredniego dotarcia do konsumenta?

 



 

Nic nie wskazuje na to żeby w najbliższym czasie systemy GDS miały rozszerzyć spektrum swoich usług o sprzedaż bezpośrednią do klienta indywidualnego. Należy pamiętać iż GDSy to przede wszystkim firmy technologiczne – ich oferta jest skierowana waśnie do linii i biur podróży – nie do końcowego klienta kupującego bilet lotniczy czy nocleg w hotelu. Systemy GDS nie dysponują odpowiednimi narzędziami umożliwiającymi sprzedaż bezpośrednią do klienta zdając się w tym zakresie na firmy zewnętrzne. Taka działalność, byłaby tworzeniem niepotrzebnej, wewnętrznej konkurencji w stosunku do najważniejszej grupy własnych klientów jakimi są biura podróży. Bankructwa touroperatorów mają znikomy wpływ na zwiększenie sprzedaży usług oferowanych przez globalne systemy. Nawet jeżeli w ostatnim czasie pojawia się grupa klientów, która zrezygnowała ze zorganizowanej formy wypoczynku na rzecz samodzielnej organizacji wyjazdu i w związku z tym nieżalenie kupią np. bilet lotniczy to efekt ten jest w zasadzie niedostrzegalny ze względu na stosunkowo małą liczebność tej grupy (oczywiście w porównaniu do pozostałych klientów segmentu podróży „not leisure”) oraz wysoką sezonowość tego zjawiska. Podsumowując – brak własnych narzędzi sprzedaży do klienta indywidualnego, sezonowość zjawiska oraz jego stosunkowo niska siła – pozwalają przypuszczać, iż z ekonomicznego punktu widzenia wejście systemów GDS na rynek B2C wydaje się być mało prawdopodobne.

 

Artur Szuler

Dział Sprzedaży i Marketingu TravelTECH Sp. z...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail