Nowoczesne konferencje w zabytkach

Rynek organizacji konferencji jest niezwykle atrakcyjny, jednak jest to również rynek o bardzo silnej konkurencji. W tej chwili w Polsce jest już sporo obiektów mogących zaoferować atrakcyjną infrastrukturę umożliwiającą zorganizowanie profesjonalnej konferencji. Coraz trudniej więc zachęcić klienta do skorzystania z konkretnego obiektu.

 

Bardzo mocnym atutem jest w takiej sytuacji zaoferowanie miejsca, które będzie posiadało wystrój i co najważniejsze atmosferę, jakiej nie ma gdzie indziej. A gdzie można znaleźć bardziej niepowtarzalny klimat niż w obiektach historycznych? Na skutek burz dziejowych nie ma w naszym kraju oszałamiającej liczby zamków, czy pałaców. Nic więc dziwnego, że są one chronione przez dość restrykcyjne przepisy. Tymczasem klienci nawet w imię atmosfery nie zrezygnują z obowiązujących dziś standardów i niezbędnych usług dodatkowych. Z tego powodu pogodzenie tych dwóch elementów nie jest łatwe. Jak to zrobić zapytaliśmy przedstawicieli obiektów, w których to się udało i które z powodzeniem funkcjonują w zabytkowych obiektach.

 

Grupa Hoteli WAM

Większość obiektów zabytkowych posiada swoją specyfikę. Organizowanie szkoleń, konferencji i innych spotkań biznesowych może podlegać pewnym ograniczeniom prawnym wynikających głównie z ustawy o ochronie zabytków. Z drugiej strony takie obiekty posiadają niezwykłe walory historyczne, które mają ogromną wartość dla organizatorów tego typu spotkań. Sprawa adaptacji budowli zabytkowych do funkcji hotelowych i konferencyjnych jest skomplikowana. Użytkowanie, konserwacja i remonty podlegają specjalnym wymogom ustawy o ochronie zabytków. W sprawach międzynarodowych standardów ochrony i odnowy zabytków zaleca się ciągłe użytkowanie obiektu – sprzyja to jego zachowaniu i konserwacji. Nie powinno się ono wiązać ze znaczącymi zmianami układu i wystroju budowli. Istnieje wiele czynników mogących utrudnić inwestycje w obiekty zabytkowe i tworzenie w nich bazy hotelowo-konferencyjnej. Są to: zła lokalizacja, zły stan techniczny obiektu, bardzo wysokie koszty konserwacji i remontów, ograniczenia prawne wynikające z ustawy o ochronie zabytków. Przy organizacji imprez na zamkach można spotkać się z ograniczeniami ilości osób, głośności, rodzaju odtwarzanej muzyki lub wprowadzania cateringu.



Często mamy do czynienia z długim czasem oczekiwania na zgodę na organizację imprez. Innym problemem może okazać się brak jednolitej bazy noclegowej. Mogą to być pomieszczenia, które nie posiadają odpowiedniego zaplecza do...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail