Systemowe zarządzanie animacją czasu wolnego

Jakiś czas temu, miałem okazję spotkać się z kilkoma dyrektorami hoteli i przedstawicielami biur podróży. Jako, że miałem swój wykład na tej konferencji, pojawiła się okazja by zapytać: „Jaki jest główny cel wprowadzenia animacji czasu wolnego do hotelu?”

 



 

To zdumiewające, ale spośród licznych odpowiedzi nie padła ta, którą uważam za poprawną. Dyrektorzy hoteli i managerowie biur podróży odpowiadali, że animacja ma służyć gościom, którzy nie wiedzą jak zorganizować sobie czas (zimno), że ma na celu opiekę nad dziećmi (zimno), że ma zwiększyć sprzedaż gadżetów hotelowych (cieplej), czy też sprawić, żeby goście wracali do danego hotelu za rok (bardzo ciepło). Nikt jednak nie wypowiedział na głos jedynego słusznego powodu systemowego wprowadzenia animacji czasu wolnego do hotelu, który brzmi: celem animacji czasu wolnego jest zwiększenie zysków netto hotelu/biura podróży (gorąco!!!).

 

Po co?

Gdyby przyjąć, że animatorzy mają tylko wywołać uśmiech na twarzach dzieci, wywołać miłe wspomnienia z wakacji, sprawić by ludzie tańczyli i bawili się wieczorem to… NIE POLECAM! Szkoda pieniędzy! Jeśli jednak założeniem jest zwiększenie zysków, gdzie różnica między zyskiem w zeszłym roku, a zyskiem w przyszłym jest znacznie bardziej atrakcyjna niż cena wprowadzenia animacji to polecam zdecydowanie! Jeśli ten cel ma być jednak realny to animację trzeba wprowadzać systemowo. I tutaj na sali zapanowała cisza… Widziałem, że dyrektorzy kiwają głowami, że managerowie przytakują i wspierając podbródki na dłoniach spodziewają się puenty. Ja z kolei czekam na jedno odważne pytanie – pytanie, na które odpowiadałem już wielokrotnie za granicą, ale niewiele jeszcze razy w Polsce: Czym jest systemowe zarządzanie animacją czasu wolnego? Otóż to! To jest podstawowe pytanie, a ten artykuł niech będzie...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail