Rycerski biznes

Dość długo imprezy rekonstrukcyjne bez względu na epokę uchodziły w oczach wielu ludzi za ekstrawagancką zabawę grupki zapaleńców. Stopniowo okazało się, że takie działania potrafią przyciągać tłumy. Jednak od efektownej imprezy do biznesu było jeszcze daleko.

 



 

Od dawna grupy rekonstrukcyjne różnych epok stały się pożądanymi gośćmi na rozmaitych rocznicach i obchodach. Szczególnie efektowne i przyciągające tłumy są rekonstrukcje bitew z okresu średniowiecza (a dokładniej jego końcowego okresu, kiedy rycerstwo walczyło w najcięższym i niezwykle efektownym rynsztunku). Jeśli wszystkiemu towarzyszy odpowiednia sceneria np. krzyżackiego zamku lub odpowiednie miejsce (np. pole historycznej bitwy) frekwencja jest gwarantowana. Nic więc dziwnego, że niektóre rekonstrukcje wydarzeń historycznych, jak choćby Bitwy pod Grunwaldem są stałym i poważnym punktem kalendarza turystycznego.

 

Kto za to zapłaci?

Na brak publiczności na dobrze zorganizowanych i rozreklamowanych imprezach nie można było narzekać. Z dochodami jednak zwykle było już gorzej. Ten typ imprezy był z założenia deficytowy i traktowany trochę na zasadzie promocji, trochę potrzeby ożywienia „rocznicy”. Zwykle starano się pozyskać sponsorów, którzy pokrywali koszty takiej rekonstrukcji. Okazuje się jednak, że dziś ten rodzaj imprez posunął się o krok dalej i usamodzielnił się oddzielając od rocznic i pól bitewnych. Dziś, choć nowy, ale zauważalny jest nurt organizowania sportowych turniejów rycerskich. Sportowych ze wszystkimi kojarzonymi z taką działalnością atrybutami. Mamy więc drużyny, współzawodnictwo, sędziów, kibiców, bilety, sponsorów itp. Wokół zorganizowane jest wiele atrakcji dla gości w różnym wieku. Są wiec pokazy dawnych rzemiosł, kramy na których sprzedawane są rozmaite przedmioty i pamiątki, przede wszystkim związane z tematyką turnieju. Wszystko to ma na celu ściągnięcie jak największej ilości gości, którzy poza nabyciem...


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail