Nie tylko Ziemia Święta

Niewątpliwie główne skojarzenie z turystyką w Izraelu, w przypadku polskich turystów dotyczyć będzie wyjazdów religijnych. Tymczasem, choć trudno znaleźć w tym kraju miejsce niewspomniane w Biblii, to jednak Izrael oferuje nie tylko strawę duchową.

 



 

Izrael jest przykładem kraju, w którym turystyka stopniowo, ale systematycznie zyskuje na znaczeniu. W roku 1950, a więc zaledwie dwa lata po powstaniu państwa, odwiedziło ten kraj 10 tys. turystów. Wydali oni 0,5 mln USD. W pierwszym okresie, kiedy dopiero budowano (i broniono) świeżą państwowość, turystyka nie była priorytetem. Stopniowo wraz z krzepnięciem państwa, jej znaczenie wzrastało. W roku 1964 powstaje pierwsze izraelskie Ministerstwo do Spraw Turystyki. Jest to nie tylko okres, gdy Izrael jest już stabilnym państwem, ale również okres gdy na świecie turystyka wyjazdowa zaczyna się dynamicznie rozwijać. W kolejnych latach, pomimo perturbacji ilość zagranicznych turystów odwiedzających Izrael stale rosła. W ubiegłym – rekordowym roku było ich w sumie 3,3 mln. Wydali oni 4,2 mld USD. Już wiadomo, że w roku 2012 padnie kolejny rekord. Według prognoz WTTC, obejmujących okres do 2022 roku, ten intensywny wzrost będzie nadal kontynuowany. W tym roku przewidywany jest wzrost dochodów z turystyki o 4,2 proc. w stosunku do roku 2011.

 



 

Coraz więcej Polaków

Polska, podobnie jak na wielu innych rynkach, staje się coraz poważniejszym graczem pod względem liczby turystów odwiedzających Izrael. Trzy pierwsze miejsca należą do państw, w których żyje największa diaspora. Są to kolejno: USA, Rosja, Francja. Nasz kraj znajduje się na ósmym miejscu. Rekordowy był rok 2008, kiedy to do tego kraju przyjechało z Polski 158 tys. turystów. W ubiegłym roku było to ponad 100 tys. Z punktu widzenia organizatora turystyki ciekawe są dane dotyczące sposobu, w jaki turyści zwiedzają ten kraj. Otóż 65 proc. z nich przyjeżdża w zorganizowanych grupach....


Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail