Reglamentowane wizy

W poprzednich numerach RT poruszaliśmy już temat problemów wizowych touroperatorów zajmujących się turystyką przyjazdową z krajów byłego bloku wschodniego do Polski. Do tematu wracamy, gdyż efekty bezskutecznych starań o uproszczenie procedur wizowych możemy ocenić już na podstawie sezonu letniego, choć najważniejszym okresem sprzedaży polskiej oferty jest jednak zima.

rt-2013-09-30

Od lat dla turysty z Ukrainy polskie kurorty narciarskie – przede wszystkim Zakopane, Krynica czy Szczyrk – są najtańszymi i najbardziej interesującymi kierunkami. Zwracaliśmy uwagę na bariery wizowe i skutki wprowadzenia outsourcingu wizowego w miastach, w których do ubiegłego roku ukraińscy touroperatorzy mogli składać wnioski wizowe samodzielnie.

Kreatywne obliczenia

W sprawie problemów z wizami i z apelem o uproszczenie procedur dla touroperatorów z obu krajów, do MSZ zwracała się m.in. Rada Polskiej Organizacji Turystycznej. Głównym postulatem było zniesienie dla tych podmiotów konieczności korzystania z centrów wizowych. MSZ nie widzi takiej możliwości i zapewnia, że nie ma odwrotu od outsourcingu. Resort podkreśla, iż dzięki wprowadzeniu go nastąpił ponad 20- proc. wzrost liczby wydawanych wiz, czyli przepustowość naszych placówek wzrosła. Nasze wątpliwości budzi jednak fakt, czy rzeczywiście konsulaty pracują efektywniej i czy MSZ ma tak wielkie powody do zadowolenia? Uzasadniając sens istnienia centrów wizowych, MSZ przyznaje, iż firmy te wykonują benedyktyńską pracę, wyręczając konsulów w większości ich dotychczasowych, najbardziej uciążliwych obowiązków: sprawdzania danych itp. Zakładając, iż ponad połowę obowiązków spadło na centra wizowe, łatwo policzyć, iż uważany przez MSZ za sukces 20-proc. wzrost liczby wydawanych wiz jest w istocie świadectwem istotnego, bo ok 40-proc. spadku efektywności pracy polskich placówek konsularnych. Sytuacja ta przypomina jeden ze znanych występów kabaretowych Piotra Fronczewskiego parodiującego konferencję prasową Jerzego Urbana. Rzecznik prasowy PRL-owskiego rządu chwali się w niej, iż opracowano nowy, bardziej wydajny system budowy domów 10-piętrowych. Dzięki jego wprowadzeniu czas budowy obniżył się o 20 proc… ale za chwilę dodaje, iż nowe domy będą miały sześć pięter.

rt-2013-09-31

Są winni…

Na...

Wydanie: 12/2012, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail