Widzimy na polskim rynku spory potencjał

Rozmowa z Mariną Finn, dyrektor zarządzającą Abbey Tours, największego irlandzkiego biura turystyki przyjazdowej

rt-2014-05-38

Jak długo działa Abbey Tours?

Abbey Tours Ireland działa od 1978 roku. Te 36 lat było dla nas niezwykle udane. Obecnie jesteśmy jedną z najdłużej działających firm zajmujących się turystyką przyjazdową do Irlandii. Biuro założyli Brian McColgan i J erry Leahy. Ponad 8 lat temu udziały od założycieli odkupiły pracujące w firmie jako dyrektorki Marina Finn, Jane Magnier i P atricia McColgan. W tej chwili mamy wspólnie 100 proc. udziałów w firmie. Brian McColgan pozostał w A bbey Tours na stanowisku prezesa, natomiast Jerry Leahy wycofał się z branży. Dziś firma zatrudnia w swoim biurze w Dublinie 85 pracowników. Organizujemy podróże dla około 120 tys. pasażerów rocznie, osiągając obroty w wysokości 40 mln euro. Ponadto w roku 2008 powstało Abbey Tour Scotland. W szóstym roku działalności zatrudnia w swoim biurze w E dynburgu 16 pracowników posługujących się kilkoma językami.

Kim byli pierwsi klienci?

Pierwsza nasza grupa pochodziła z Francji. Zorganizowaliśmy dla nich 8-dniową wycieczkę po Irlandii.

Abbey Tours jest największym biurem turystyki przyjazdowej w Irlandii. Jak wygląda ten rynek w waszym kraju?

Rzeczywiście, jesteśmy największym prywatnym biurem zajmującym się obsługą grup przyjeżdżających na wyspę. Nasi konkurenci to firmy średniej wielkości specjalizujące się w konkretnych segmentach, takich jak MICE , podróże służbowe czy grupy turystyczne. Tymczasem my zajmujemy się pełnym zakresem usług. Od imprez motywacyjnych przez kongresowe po indywidualnych turystów. Mamy wyspecjalizowane działy zajmujące się poszczególnymi rodzajami turystyki. Abbey Tours jest również członkiem ITOA Incoming Tour Operators Association, organizacji skupiającej najważniejszych touroperatorów na rynku turystyki przyjazdowej w Irlandii. W sumie jest ich około 30.

Czy firma działa tylko na rynku irlandzkim?

Do roku 2008 sprzedawaliśmy tylko wycieczki po Irlandii. Jednak ze względu na potrzeby naszych klientów oraz potrzebę dywersyfikacji przychodów poprzez działalność na innym rynku rozpoczęliśmy działać w Szkocji. W pierwszym roku obsłużyliśmy tam około 1 tys. klientów. W ubiegłym roku było to już około 25 tys., a obroty w...

Wydanie: 12/2012, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail