Rekordy w Wielkiej Brytanii

Turyści wydali 18,6 mld funtów, co oznaczało wzrost o 4 proc. w porównaniu z 2011 r. i 1-proc. wzrost liczby odwiedzających w porównaniu z 2011 r. Wśród gości dominowali bliscy sąsiedzi z Francji - w zeszłym roku było to 3,8 miliona Francuzów, a ich wydatki wzrosły o 30 proc. (do 1,5 mld funtów). Resztę pierwszej piątki stanowią Niemcy, USA, Irlandia i Holandia. Polska – wraz z Holandią i Belgią – również przesunęła się w 2012 roku w górę rankingu.

rt-2013-05-10

Obecnie zajmuje ósme miejsce pod względem liczby odwiedzających (w 2011 r. zajmowała 9. miejsce). Działania promocyjne narodowej organizacji turystycznej VisitBritain na rynkach wschodzących także przyniosły rezultaty. W 2012 roku Wielką Brytanię odwiedziła rekordowa liczba 179 000 turystów z Chin (wzrost o 20 proc. w porównaniu z 2011 r.), którzy wydali tu 300 mln funtów (wzrost o 25 proc.). Oznacza to, że turysta z Chin wydaje średnio 1676 funtów na wizytę, prawie trzy razy więcej niż inni goście. „2012 to dobry rok dla turystyki przyjazdowej, kilka kluczowych rynków osiągnęło w nim rekordowe wyniki. Udowadniają one, że połączenie inwestycji rządowych i środków partnerów z sektora prywatnego to formuła pozwalająca odnieść sukces. Nasze kampanie przynoszą rezultaty i są dowodem na to, że turystyka może dawać rozwój, przychody i miejsca pracy w całej Wielkiej Brytanii. Nasze zadanie na teraz to wykorzystać efekt wizerunkowy, jaki dały igrzyska olimpijskie w 2012 roku, by przyciągnąć w tym roku i kolejnych jeszcze więcej turystów. Według prognoz i zakładanych celów do 2020 roku do Wielkiej Brytanii powinno przyjeżdżać co roku 40 milionów gości z zagranicy, przynosząc budżetowi 31,5 mld GBP rocznie” – skomentowała Sandie Dawe, Dyrektor Generalna VisitBritain. Najnowsze badania VisitBritain pokazują, że w dwóch ostatnich latach działania marketingowe organizacji przyniosły brytyjskiej branży turystycznej 900 mln funtów przychodów od turystów zagranicznych, co daje zwrot z inwestycji w wysokości 18 do 1. VisitBritain opublikuje wkrótce długoterminową strategię rozwoju dla Wielkiej Brytanii, której celem jest przyciągniecie rocznie 40 milionów zagranicznych gości do 2020 roku.


Wydanie: 3/2013, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail