Turystyka w liczbach

Jak była branża turystyczna w 2012 roku? Na to pytanie odpowiedzi spróbował udzielić Instytut Turystyki Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji.

 

Problem braku precyzyjnych danych statystycznych dotyczących polskiej branży turystycznej stale powraca. Składa się na niego wiele przyczyn i na razie nie widać, byśmy mieli doczekać się szczegółowych regularnych raportów sporządzanych według jasnej i ustalonej metodologii. Tym cenniejsza jest próba zebrania danych pokazujących jak wyglądała nasza turystyka.

 

Widać kryzys


Choć turystyka jako część gospodarki światowej stosunkowo dobrze znosi kryzys, to jednak w przypadku przychodów biur podróży można zauważyć jego wpływy. Autorzy opracowania w pierwszej kolejności podkreślają wyraźną korelację pomiędzy stanem branży turystycznej a kryzysem gospodarczym. Raport pokazał, że w ciągu ostatnich lat, aż do 2008 roku, łączne przychody biur podróży systematycznie rosły osiągając szczytową wartość równą 8,8 mld zł. Wraz z rozpoczęciem recesji na globalnych rynkach w 2009 roku, kryzys nie ominął również sektora usług turystycznych. Spowodowało to spadek łączonych przychodów polskich biur do 7 mld zł w 2010 roku (spadek o ok. 20,5 proc.). W tym samym czasie roczne obroty 101 największych biur podróży, które pozostały na rynku, wyniosły o ponad 2 mld zł mniej w porównaniu do 2008 roku.

rt-2013-05-44

Kondycja finansowa branży w 2012


W raporcie Instytutu Turystyki Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji zostały zamieszczone również wstępne szacunki i dane finansowe branży za 2012 rok. Według nich w tym czasie działające w Polsce biura podróży sprzedały 1,86 mln wyjazdów zagranicznych, w tym około 1,5 mln wyjazdów w pełni zorganizowanych. Oznacza to wzrost o odpowiednio 20,1 proc. i 12,7 proc. Jak wynika z raportu, mimo wielu zawirowań na rynku, należy spodziewać się, że popyt na usługi biur podróży obejmujące zagraniczne wycieczki będzie...

Wydanie: 3/2013, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail