Dużo danych dużo możliwości

Jak wynika z niezależnego globalnego raportu opublikowanego przez Amadeusa, big data mają ogromny potencjał pozwalający na przekształcenie sposobu świadczenia usług przez firmy z branży turystycznej.

rt-2013-07-28

Raport zatytułowany „Na rozdrożu big data: zwrot w kierunku inteligentniejszych doświadczeń podróżowania” wskazuje na potrzebę powstawania nowych technologii i strategii zarządzania dużą ilością danych oraz pokazuje, w jaki sposób można wykorzystać big data, aby podróż odpowiadała potrzebom i preferencjom klienta, a nie była wynikiem procesów zachodzących w branży.

Badanie podkreśla jednak, że sektor turystyczny znajduje się dziś na rozdrożu w kwestii użycia dużej ilości danych, dlatego firmy powinny potraktować ten trend priorytetowo, aby uzyskać maksymalne korzyści i jednocześnie zapewnić swoim klientom większą satysfakcję z podróży. – Musimy podjąć dyskusję na temat kluczowych trendów, aby uczestniczyć w debacie dotyczącej przyszłości naszej branży. Kluczowym punktem tej dyskusji jest teraz niewątpliwie big data. Nie da się przecenić ich potencjału transformacyjnego, zarówno pod względem poprawy doświadczeń płynących z podróżowania, jak i szerszego funkcjonowania całej branży. Biorąc to pod uwagę, big data mogą stanowić największą szansę dla współczesnej branży turystycznej, umożliwiającą wykorzystanie zmieniającej się struktury danych w celu maksymalizowania korzyści – powiedział Hervé Couturier, szef działu badawczo rozwojowego Amadeusa.

 

Czas na super dane

Zdaniem profesora Davenporta obecnie jest odpowiedni czas na podjęcie działań w kwestii big data. Autor raportu wzywa firmy z branży turystycznej do porównania swoich działań w tym zakresie do przedstawicieli innych branż oraz jednoczesnego gromadzenia niezbędnych umiejętności naukowych i opracowywania ogólnej strategii firmy dotyczącej...


Wydanie: 5/2013, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail