Marketingowa epidemia

Rynek niemal każdego produktu lub usługi jest niezwykle zatłoczony, a wyróżnienie swojej oferty nigdy dotąd nie było takie trudne. Jednocześnie, stojąc wobec licznych upadków biur podróży, wycofywania ofert i globalnego kryzysu, konsumenci podchodzą do „świata biznesu turystycznego” z wyjątkowym sceptycyzmem.

rt-2013-08-33

Ludzie najwięcej zaufania pokładają w swoich znajomych. Media społecznościowe pojawiły się jako nowy, potężny kanał promocji dla firm, pozwalający na prowadzenie kampanii, dzięki informacjom udostępnianym przez użytkowników w obrębie własnych profili i globalnemu novum, jakim jest marketing wirusowy.

Istota viral marketingu

Marketing wirusowy (z ang. viral marketing) to najlepsze narzędzie promocji, jakie mogło wykreować społeczeństwo XXI w. Według Ralpha F. Wilsona jest to „każda strategia promocyjna zachęcająca indywidualnych klientów do rozprzestrzeniania przekazu marketingowego innym, tworząca tym samym okazję do wykładniczego wzrostu rozsyłanych informacji oraz ich wpływu na konsumenta”.
Przyczyny powstania marketingu wirusowego to m.in. rozwój mediów społecznościowych, obniżające się zaufanie odbiorców do tradycyjnej reklamy, monotonia wkradająca się w dotychczasowe formy promocji. Pionierem tej technologii był serwis pocztowy Hotmail.com. Sukces firmy tkwił w dołączaniu do każdej wysyłanej wiadomości komunikatu o możliwości skorzystania z darmowej skrzynki. Ponadto doklejany był także adres witryny internetowej, tak aby osoba zainteresowana usługą mogła szybko trafić na stronę. Dziś stopki reklamowe w wiadomościach e-mail nikogo już nie dziwią....

Wydanie: 6/2013, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail