Hotel Trends Poland 2013

Hotelarze, przedstawiciele organizacji turystycznych, banków, funduszy inwestycyjnych, deweloperów oraz mediów – w sumie 250 uczestników – wzięło udział w konferencji Hotel Trends Poland 2013. Organizatorami byli miesięcznik „Hotelarz” oraz Horwath HTL Polska, natomiast „Rynek Turystyczny” był jednym z patronów konferencji.

rt-2013-12-01

To najważniejsze spotkanie branży w tym roku odbyło się w hotelu Sofitel Warsaw Victoria. Wśród ekspertów, którzy pojawili się na warszawskiej imprezie, znaleźli się m.in. Georg Schlegel – dyrektor zarządzający w Choice Hotels Europe, Peter Vermeer – VP development Benelux & Eastern Europe w InterContintental Hotels Group, Sarah Duignan – director of account management w STR Global, Ireneusz Węgłowski – wiceprezes zarządu w Orbis S.A. czy David Henry – director sales & marketing for Poland & Baltic States w Orbis S.A. Podczas wystąpienia otwierającego konferencję Janusz Mitulski, partner Horwath HTL Polska i wiceprezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego podsumował sytuację w branży w latach 2008-2013. – W tym okresie zaobserwowaliśmy w Polsce 50-proc. wzrost liczby obiektów hotelowych i 30-proc. wzrost podaży pokoi. Niestety wskaźniki RevPAR wzrosły jedynie w Warszawie i w Gdańsku.

Zmianę sytuacji można osiągnąć przyciągając gości zagranicznych. Działania promocyjne Polski na świecie to konieczny element intensywnego zaangażowania branży hotelarskiej, która powinna dążyć do wewnętrznej integracji i wymiany danych – apelował Mitulski. Paneliści zagraniczni potwierdzili potencjał polskiego rynku, który wg nich charakteryzuje się stabilnym wzrostem. Peter Vermeer zauważył niewykorzystane możliwości promocji Polski jako kraju bogatego w miejsca jeszcze nieodkryte. – W Polsce środki marketingowe oraz rozbudowa infrastruktury powinny służyć rozwojowi tzw. green travelling. Podkreślając ekskluzywność takiego sposobu spędzania wolnego czasu, wasz kraj jest w stanie przyciągnąć turystów indywidualnych nie tylko z Niemiec, ale także z krajów skandynawskich czy Europy Wschodniej – podkreślił Vermeer. Podczas paneli dyskusyjnych poruszane były również inne istotne dla polskiego hotelarstwa tematy: dominacja pośredników w branży hotelowej czy sposoby na maksymalizację przychodów z gastronomii hotelowej.

Wydanie: 8/2013, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail