Izba jest przeciwna Funduszowi Gwarancyjnemu

Instytucje nadzorujące usługi turystyczne, wbrew potrzebom turystów i przedsiębiorców, nie zajmują się rozszerzającą się szara strefą – mówi przewodniczący zarządu Warszawskiej Izby Turystyki Andrzej Szymański.

rt-2014-03-17

Jak doszło do powstania Warszawskiej Izby Turystyki?

System polityczno-gospodarczy w Polsce po roku 1989 spowodował między innymi znaczące zmiany przepisów prawnych regulujących sferę usług turystycznych. W maju 1989 nastąpiły znaczące zmiany przepisów prawnych regulujących sferę usług turystycznych. Uchwalona została ustawa o izbach gospodarczych. Była ona impulsem dla dużego grona przedsiębiorców turystycznych do podjęcia prac nad powołaniem Warszawskiej Izby Turystycznej jako regionalnej organizacji samorządu turystycznego. Sąd Gospodarczy w Warszawie pozytywną decyzję podjął 4 czerwca 1994 roku i zarejestrował w Krajowym Rejestrze Sądowym i uruchomił w ten sposób działania znaczącej (ponad 70 osobowej) grupy założycieli izby. Dotyczyły one przedsięwzięć na rzecz wspierania zrzeszonych firm turystycznych przy jednoczesnym ukierunkowaniu ich na problemy związane z ochroną interesów klienta. Kierunek głównych działań Warszawskiej Izby Turystyki bazuje na postanowieniach zatwierdzonego statutu naszej organizacji.

Jak wygląda wasze funkcjonowanie w ramach Izby Turystyki RP?

Warszawska Izba Turystyki jest członkiem ITRP, inspirując jej działalność w opracowywaniu stanowiska samorządu turystycznego dotyczącego aktualnych problemów związanych z działalnością turystyki w Polsce. Aktualnie we władzach ITRP są nasi przyjaciele: Andrzej Szymański – wiceprezes i Elżbieta Wrońska – członek rady krajowej.

Co było największym osiągnięciem w czasie tych dwudziestu lat?

Popularyzacja działalności izby wśród turystów. Od 20 lat...

Wydanie: 12/2013, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail