Nie tylko bilety lotnicze

Udało się przeskoczyć technologiczny próg, który przybliżył rezerwacje hotelowe do lotniczych – mówi Ewa Orlewska, manager ds. rozwoju sektora hospitality na Europę Wschodnią firmy Travelport.

rt-2014-09-33

Od kiedy współpracuje Pani z Travelportem?

Z branżą turystyczną jestem związana od ponad 12 lat. Pracę zawodową zaczynałam jako kasjer lotniczy, korzystając m.in. z systemów rezerwacyjnych Galileo oraz Worldspan. Można więc powiedzieć, że z produktem Travelportu jestem związana dość długo. Przeszłam wszystkie etapy ewolucji produktu: od wystawiania biletów ręcznie, poprzez integracje z drukarkami, aż po bilety elektroniczne. Przez ostatnią dekadę wiele się zmieniło. W tej chwili mamy do czynienia z pełną automatyzacją zakupów usług turystycznych, dostępną praktycznie z każdego miejsca podłączonego do internetu.

Systemy rezerwacyjne bardzo długo oferowały przede wszystkim rezerwację biletów lotniczych. Hotele pojawiły się znacznie później…

Każdy GDS miał w swej ofercie produkt hotelowy. Jednak w odróżnieniu od sprzedaży biletów lotniczych, GDS-y nie były popularnym kanałem rezerwacji wśród kasjerów. Większość rezerwacji odbywała się poprzez wyspecjalizowane firmy zajmujące się obsługą podróży służbowych. Dynamiczna zmiana sytuacji i boom hotelowy zaczął się mniej więcej dwa lata temu, kiedy udało się przeskoczyć technologiczny próg, który przybliżył sposób rezerwacji hotelowych do lotniczych. Zmiana zachowań zakupowych konsumentów, pragnących samodzielnie organizować podróże,...

Wydanie: 5/2014, WYWIAD
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail