Niemcy ulubionym celem wyjazdów Polaków

Za nami wakacje i kolejny sezon turystyczny. Teraz czas na podsumowania i analizy dotyczące m.in. wyjazdowego ruchu turystycznego. Polacy już od wielu lat korzystają z bardzo bogatej oferty, pozwalającej na podróże po całym świecie. Ale w tym segmencie rynkiem nr 1 są dla nas Niemcy.

rt-2014-10-35

Z raportu, opublikowanego przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT) w październiku wynika, że aż 43 proc. wyjazdów z Polski w 2013 r. odbyło się do Niemiec (wzrost o 2 proc. do 2012 r.). Jak wyglądają cele tych podróży? Najwięcej, bo 43 proc. wyjeżdża do Niemiec na urlop, 37 proc. – w celach biznesowych, a 20 proc. odwiedza przyjaciół i znajomych. Największą grupę pod względem wiekowym stanowią ludzie młodzi, w przedziale 18-35 lat, pochodzący z województw graniczących z Niemcami. Kierują się następującymi motywami: zwiedzanie zabytków (57 proc.), zakupy (21 proc.) i wydarzenia (20 proc.). Również z perspektywy rynku niemieckiego pozycja Polski w ostatnich latach bardzo się poprawiła, w statystykach za 2013 r. po raz pierwszy zajęliśmy wysokie 11 miejsce w rankingu wszystkich państw świata z liczbą noclegów 2,2 mln (wzrost o 9,3 proc.). Tegoroczny przyrost za pierwsze półrocze jest jeszcze lepszy i wynosi 12,6 proc. Dotyczy to głównie noclegów w tańszej bazie noclegowej, przede wszystkim w hostelach, z których najchętniej korzystają ludzie młodzi. Tak dobre rezultaty są efektem aktywnej działalności Niemieckiej Centrali Turystyki na naszym rynku już od 1998 r. Kolejne kampanie są wcielane w życie. Jedną z nich jest City Light, która rozpoczęła się na początku września w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i we Wrocławiu. W 88 miejscach na ulicach tych miast, a także w środkach komunikacji miejskiej, ustawione są panele promujące produkty niemieckiej turystyki: miasta, zakupy i region Odry. W listopadzie ich tematem będą święta Bożego Narodzenia....

Wydanie: 6/2014, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail