Mongolia - Nie tylko step…

Mongolia nie jest w Polsce krajem całkiem nieznanym, jednak trzeba przyznać, że niewiele osób może powiedzieć o nim coś więcej. Tymczasem warto się nim zainteresować, bo wiele wskazuje na to, że jest to wyjątkowo atrakcyjny rynek. I to pod wieloma względami. PREZENTACJE Mongolia Nie tylko

pws-2015-01f-21

Pierwsze skojarzenie, jakie wielu osobom przychodzi do głowy na hasło Mongolia, brzmi: step. Faktycznie, krajobraz stepowy zajmuje dużą część kraju, jednak nie jest to jedyna rzecz, jaką ten kraj oferuje. Przede wszystkim jest to państwo, które obecnie przeżywa wyjątkowo dynamiczny i szybki rozwój.

pws-2015-01f-22

pws-2015-01f-23

Gospodarka

W wyniku tego inwestycje tam poczynione przynoszą znaczne zyski. Nic więc dziwnego, że wiele międzynarodowych firm przejawia tam coraz większą aktywność. Rozwój ten zaczęły napędzać przede wszystkim surowce, których bogate złoża zaczęto intensywnie eksploatować, jednak ta branża stała się bardziej katalizatorem niż motorem rozwoju. Złoża kopalin są w Mongolii nie tylko bogate, ale i różnorodne. Na wydobycie czeka węgiel, miedź, molibden czy złoto. Nic więc dziwnego, że w ostatnim okresie kraj ten jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się w świecie. Pod względem tempa wzrostu gospodarczego Mongolia zajmuje 6 miejsce na świecie. W roku 2011 PKB wzrosło o 17,5 proc. W roku 2013 wzrost ten wyniósł „zaledwie” 11,8 proc. Dochód narodowy na mieszkańca w roku 2011 wynosił około 4,9 tys. dolarów. Dwa lata później było to 5,9 tys. Obecnie Mongolię odwiedza około 0,5 mln zagranicznych turystów rocznie. Jednak zgodnie z planami liczba ta ma znacznie wzrosnąć w kolejnych latach. Głównymi krajami emisyjnymi są dla mongolskiego rynku Japonia i Chiny. Szczególnie przypadku tego ostatniego kraju widać ogromny potencjał wzrostu. Bierze się on z faktu, że mieszkańcy Państwa Środka podróżują coraz chętniej, a co ważne z punktu widzenia Mongolii, najchętniej odwiedzają kraje sąsiednie. Ponadto dzięki eksploatacji kopalin (zwłaszcza węgla), Mongolia zyskuje na znaczeniu jako partner handlowy, a to generuje wzrost ruchu turystycznego. W pierwszej kolejności biznesowego, jednak nie tylko. Według danych World Travel and Tourism Council udział turystyki w PKB Mongolii wynosi obecnie około 2,5 proc. i ma w najbliższych latach rosnąć. Mongolia należy do tej grupy krajów w regionie, które mają długą tradycję państwowości. Zapewne to pomogło Mongołom przetrwać trudne czasy i zreformować swoje państwo. System komunistyczny został narzucony Mongolii już w latach dwudziestych. Jednak pomimo tylu lat jego funkcjonowania udało się mieszkańcom Mongolii zachować swoją kulturę i obyczaje. Dziś w tym kraju można spotkać ciekawą mieszankę dawnego pasterskiego trybu życia z wkraczającą do kraju nowoczesnością, wraz z jej wadami i zaletami.

pws-2015-01f-24

pws-2015-01f-25

Wydanie: 11/2014, PREZENTACJE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail